Etika v reklamě. Srovnání České republiky se zahraničím

Název práce: Ethics in Advertising. The Comparison of Czech Republic and Foreign Countries
Autor(ka) práce: Veselková, Martina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Jurek, Martin
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis deals with the ethics approaches in advertising in different countries. First of all I describe the culture influence to the ethical values in the countries which need to be respected in the advertising appeal selection especially in the international advertising. In order to identify the concrete ethical values and attitudes in particular countries, the legal regulations and self-regulatiuons rules in advertising were analyzed. Furthermore, I choosed the unethical ads in particular countries and explained that approach through the theory of Hofstede's Cultural Dimension Model. The conclusions of such ethical analysis could be used in the international advertising. For this cross-country ethical comparison was chosen Czech Republic, China, India and Great Britain.
Klíčová slova: advertising regulation; Hofstede´s Cultural Dimensions; ethics in advertising
Název práce: Etika v reklamě. Srovnání České republiky se zahraničím
Autor(ka) práce: Veselková, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Jurek, Martin
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Ve své diplomové práci jsem se zabývala problematikou chápání etiky v reklamě v různých zemích. Popisuji zde především vliv kultury na etické hodnoty v zemi, které je nutno respektovat při volbě reklamního apelu zvláště v mezinárodní reklamě. K identifikaci etických hodnot ve sledovaných zemích jsem využila místní právní a samoregulační reklamní regulace. Dále popisuji konkrétní reklamní kampaně, které neodpovídali etické úrovni. Pomocí Hofstedeho teorie kulturních dimenzí se snažím zaujaté postoje a názory z hlediska etického vysvětlit, čímž nabízím případné praktické využití při tvorbě mezinárodní reklamy. Ke srovnání etiky jsem záměrně volila země zcela kulturně odlišné, a to Českou republiku, Čínu, Indii a Velkou Británii.
Klíčová slova: regulace reklamy; etika v reklamě; Hofstedeho teorie kulturních dimenzí

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 11. 2008
Datum podání práce: 1. 2. 2009
Datum obhajoby: 27. 1. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16096/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: