Vliv konfuciánství na obchod v Asii

Název práce: Vliv konfuciánství na obchod v Asii
Autor(ka) práce: Duong, Minh Vuong
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Xiaokun, Li
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Největší obchodní centrum světa se dnes nachází ve východní Asii, kde je také místo vzniku konfucianismu.Asijské kultury ovlivněné konfucianismem jsou známé svou "vnitřní sílou" a stabilitou. Obchod v těchto zemích rozkvétá, jak nikde jinde na světě. Způsob života a vnímání společenských hodnot podle konfuciánských hodnot zásadně ovlivnilo obchodní kulturu těchto zemí. Tato diplomová práce popisuje postoj a způsob chování v obchodních a ekonomických činnostech obyvatel těchto zemí. Jakým způsobem přispěl konfucianismus k dnešní podobě obchodního chování, praktik, kultury a etikety v Číně, ve Vietnamu, v Korei a v Japonsku.
Klíčová slova: koncept ztráty tváře; Čína, Vietnam, Korea, Japonsko; Konfucianismus, konfuciánství, vliv konfuciánství na obchod, obchodní kultura, etiketa, styl řízení
Název práce: Influence of Confucianism on business in Asia
Autor(ka) práce: Duong, Minh Vuong
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Xiaokun, Li
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
World's largest business center is now located in East Asia, which is also the place of Confucian origin..Asian cultures influenced by Confucianism are known for their "inner strength" and stability. Trade in these countries flourishes as nowhere else in the world. The way of life and perception of social values, according to Confucian values significantly affected the business culture of these countries. This thesis describes the attitude and behavior in business and economic activities of Confucian citizens. How Confucianism contributed to the present form of business conduction, practices, culture and etiquette in China, Vietnam, Korea and Japan.
Klíčová slova: China, Vietnam, Korea, Japan; Lose face concept; Confucianism, Confucian, influence of confucianism on business in Asia, business culture, etiquete

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 6. 2010
Datum podání práce: 20. 12. 2010
Datum obhajoby: 24. 1. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26839/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: