Strategické řízení značky Kofola

Název práce: Strategické řízení značky Kofola
Autor(ka) práce: Navrátilová, Hana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Geschmay, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Kofola je ukázkovým příkladem úspěšného oživení značky a jejího dalšího rozvoje. Viditelně prokazuje skutečnost, že historie a znalost jsou pouze jedním z mnoha faktorů, které se mohou spolupodílet na vybudování silné značky. Důležité je především to, jak bude značka uchopena a celkově jak efektivně a strategicky bude řízena. Tato práce se zabývá analýzou strategického řízení značky Kofola. Jejím záměrem je odhalit hlavní klíče k úspěchu, které za výsledky značky i celé společnosti stojí. Zároveň odkrývá také nedostatky či nevyužité příležitosti a formuluje z nich vyplývající doporučení. Část práce je věnovaná vlastnímu marketingovému výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkového šetření. Ten se soustředí hlavně na vnímání image značky a způsobu její prezentace v poslední letní kampani a zkoumá z ní vyplývající vnímání jednotlivých hodnot a asociace spotřebitelů. Na základě výsledků výzkumu je zkoumána hypotéza, že lidé vnímají "retro image" Kofoly v této formě pozitivně a tento způsob komunikace je pro Kofolu tou správnou cestou i do budoucna.
Klíčová slova: marketingová strategie; Strategické řízení značky; komerční komunikace
Název práce: Strategic brand management of Kofola
Autor(ka) práce: Navrátilová, Hana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Geschmay, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Kofola shows a perfect example of a successful brand revival and its further development. It prooves, that brand's history and knowledge are just one of many factors contributing to bilding a strong brand. The most important is the whole process of effective and strategic brand management. This diploma thesis analyzes the strategic brand management of Kofola. Its goal is to reveal the main keys to success standing behind both the brand's and the company's results. At the same time, several imperfections and unused opportunities are uncovered and on their basis recommendations for improvement are made. Part of the thesis deals with an own marketing research, based on a questionnaire method. The questionnaire focuses mainly on perception of Kofola's image and the way of presenting it in the last summer campaign. Based on the questionnaire results there is a hypothesis examined that people perceive Kofola's "retro" image positively and that this way of communication is the right way also for the future.
Klíčová slova: brand management; brand building; commercial communication; marketing strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 6. 2010
Datum podání práce: 15. 12. 2010
Datum obhajoby: 17. 1. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26843/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: