Marketingový pohled na vybranou křesťanskou církev

Název práce: Marketingový pohled na vybranou křesťanskou církev
Autor(ka) práce: Hercigová, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Postler, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce bylo vytvořit marketingovou analýzu a návrh marketingové strategie Českobratrské církve evangelické. Základ analýzy tvoří popis situace ohledně využívání služeb církví a náboženských společností v České republice a marketingově pojatá charakteristika nejvýznamnějších českých křesťanských církví včetně Českobratrské církve evangelické. Pro lepší pochopení toho, jak jsou náboženství, křesťanství a křesťanské církve vnímány, jsem provedla průzkum mezi mladými lidmi zaměřený právě na vnímání církví a náboženství. Klíčovými zjištěními, z nichž také vychází navržená strategie je několik: (1) O svém náboženském přesvědčení se lidé rozhodují v mladém věku -- nejpozději kolem 25. roku života. (2) Mladí lidé v České republice jsou otázkám náboženství a nadpřirozena otevření a nevadilo by jim účastnit se akcí pořádaných církví. (3) Vnímání církví pak je lepší u té skupiny mladých, kteří o nich mají lepší povědomí. (4) Českobratrská církev evangelická nemá výrazný image a je velmi zaměnitelná s ostatními křesťanskými církvemi.
Klíčová slova: křesťanství; náboženství; marketingová analýza
Název práce: Marketing view of a chosen Christian church in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Hercigová, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Postler, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goal of this paper is to create a marketing analysis and a draft of a marketing strategy for the church Českobratrská církev evangelická (further ČCE). The analysis is based on a description of the situation concerning churches and religion communities services usage in the Czech republic and the characteristics of the most important Czech Christian churches including the ČCE from the marketing point of view. I have conducted a research among the young people for better understanding of the perception of religion, Christianity and Christian churches. There are several key findings on which the draft of the marketing strategy for ČCE is based: (1) The decision about one's religious commitment comes in young age -- around the 25th year of age the latest. (2) Young people in the Czech republic are open to the religious and transcendental questions and they would not mind to participate to a church organized event. (3) The perception of the churches is better among those, who know them better. (4) ČCE does not have a distinctive image and it can be easily confused with other Christian churches.
Klíčová slova: Christianity; Religion; Marketing analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 10. 2009
Datum podání práce: 30. 5. 2010
Datum obhajoby: 17. 1. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/22473/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: