Relaunch značky Frisco s důrazem na komunikační strategii

Název práce: Relaunch značky Frisco s důrazem na komunikační strategii
Autor(ka) práce: Uhrová, Milena
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Mikeš, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá relaunchem značky perlivého alkoholického nápoje Frisco realizovaného na přelomu let 2008 a 2009. Nejvýznamnější změna spočívala především ve vymezení zcela nové cílové skupiny. Hlavním cílem práce je analýza značky Frisco z pohledu této redefinované cílové skupiny -- povědomí o značce v cílové skupině a image značky. Teoretická část práce se zabývá definicí pojmu značka, vymezením významu značky v rámci marketingu, a také procesem strategického řízení značky. Praktická část obsahuje představení společnosti Plzeňský Prazdroj a jejího produktového portfolia, a také charakteristiku relaunche značky Frisco. Analýza českého trhu alkoholu a spotřebních trendů odhaluje příležitosti a případné hrozby pro další rozvoj značky. Stěžejní částí diplomové práce je vlastní spotřebitelský průzkum, který jsme uskutečnila za účelem ověření efektivity komunikační strategie z hlediska budování povědomí v cílové skupině a image značky perlivého alkoholického nápoje Frisco. Závěrečná část práce obsahuje doporučení pro další rozvoj značky s ohledem na výsledky provedených analýz.
Klíčová slova: relaunch produktu; komunikační strategie; strategické řízení značky; značka
Název práce: The relaunch of the brand Frisco focused on its communication strategy
Autor(ka) práce: Uhrová, Milena
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Mikeš, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The graduation theses deals with the relaunch of the sparkling alcoholic drink Frisco realised between 2008 and 2009. The most important change within the mentioned relaunch consisted in a redefinition of the brand's target group. The main task of the graduation theses was to analyze the brand according to its new target group -- brand awareness within the redefined target group and the image of the brand Frisco. Theoretical part defines the following terms: brand, importance of a brand within marketing and brand management. Practical part introduces the brewery company Plzeňský Prazdroj and its product portfolio. It also characterises the process of the brand's relaunch. The analysis of the Czech alcohol market and consumptions trends discovers opportunities and possible threats for the further development of the brand Frisco. The crucial part of the thesis is based on consumers' research which was realised with the aim of a communication's efficiency evaluation -- especially the evaluation of the brand awareness and the image of the brand Frisco. The final part includes recommendations for the further brand's development based on the previous realized analysis.
Klíčová slova: relaunch of a product; communication strategy; brand management; brand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 5. 2009
Datum podání práce: 15. 12. 2009
Datum obhajoby: 8. 9. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/20780/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: