Analýza marketingových aktivit vybraných regionů ČR v segmentu kongresového cestovního ruchu

Název práce: Analýza marketingových aktivit vybraných regionů ČR v segmentu kongresového cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Luhanová, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Valentová, Jana
Oponenti práce: Libová, Andrea
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je zhodnotit marketingové aktivity regionů Praha, Karlovarský a Jihomoravský kraj v rámci kongresového cestovního ruchu a navrhnout taková opatření, která přispějí k dalšímu zefektivnění jejich marketingové prezentace v této oblasti. V teoretické části jsou popsány základní principy a nástroje destinačního marketingu a také hlavní specifika kongresového cestovního ruchu. V praktické části jsou nejprve zhodnoceny předpoklady České republiky v oblasti kongresového cestovního ruchu. Následně je pak u vybraných regionů zhodnocen jejich potenciál a dosavadní rozvoj kongresového cestovního ruchu na jejich území a provedena analýza marketingových aktivit s důrazem na propagační nástroje uplatňované jednotlivými regiony při prezentaci. Získaná a analyzovaná data jsou finálně strukturována metodou SWOT analýzy. Následně jsou pak v rámci syntézy formulována doporučení směřující ke zvýšení účinnosti marketingové prezentace vybraných regionů i celé České republiky jakožto kongresových destinací.
Klíčová slova: Marketing destinace; Convention bureau; Kongresový cestovní ruch
Název práce: Meeting industry marketing analysis of the selected regions in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Luhanová, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Valentová, Jana
Oponenti práce: Libová, Andrea
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to evaluate marketing activities of the regions Prague, Karlovy Vary and South Moravia in the area of meeting industry and to suggest recommendations to increase their marketing effectiveness in this area. In the theoretical part, the concept of destination marketing is explained and the meeting industry is characterized. In the practical part, the prerequisites of the Czech Republic for meeting industry are assessed. Subsequently, the potential of each individual region is evaluated as well as their marketing and especially promotional activities. For the overall evaluation the SWOT analysis is used. Finally, by means of synthesis, the recommendations to improve marketing presentation of the Czech Republic and individual regions as convention destinations are formulated.
Klíčová slova: Meeting industry; Convention bureau; Destination marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 6. 2009
Datum podání práce: 28. 6. 2010
Datum obhajoby: 7. 9. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/21168/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: