Analýza firemního dárcovství jako nástroje společenské odpovědnosti firem v České republice a ve Francii

Název práce: Analýza firemního dárcovství jako nástroje společenské odpovědnosti firem v České republice a ve Francii
Autor(ka) práce: Prjachová, Vendula
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Plášková, Alena
Oponenti práce: Kalousová, Pavlína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předmětem diplomové práce je postihnout rostoucí význam konceptu odpovědného a udržitelného podnikání firem v České republice i v zahraničí, které začleňuje firemní filantropii do své dlouhodobé strategie. Důraz je kladen na vysvětlení základních pojmů a úzkého propojení dárcovství s celkovou politikou společenské odpovědnosti. Firemní nadační subjekty jsou v tomto pohledu strategickým nástrojem. První kapitola je úvodem do filantropie s vymezením základních pojmů. Druhá kapitola se podrobněji zabývá významem společenské odpovědnosti v České republice a ve Francii se zaměřením na roli firemních nadačních subjektů, jejich aktivity a vzájemné porovnání situace. Praktická část detailně analyzuje aktivity vybraných firemních nadačních subjektů s cílem postihnout příklady dobré a špatné praxe. Následně jsou poznatky shrnuty a je nastíněn vývoj do budoucna. Poslední kapitola přináší praktické rady a úvahy pro firmy zvažující založení vlastního nadačního subjektu a také návrhy na implementaci a zlepšení efektivity a kvality jejich fungování a managementu.
Klíčová slova: dárcovství; firemní nadace a nadační fondy; firemní filantropie; společenská odpovědnost firem
Název práce: Analysis of corporate philanthropy as a strategic tool of corporate social responsibility in the Czech Republic and France
Autor(ka) práce: Prjachová, Vendula
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Plášková, Alena
Oponenti práce: Kalousová, Pavlína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The subject of this thesis is to point out the growing importance of the corporate social responsibility and the sustainable business concept of firms in the Czech Republic and abroad, integrating corporate philanthropy into their long-term strategy. The basic terms and close connection of the corporate donation policy and social responsibility are explained. Corporate foundations present the strategic tool. First chapter is an introduction to philanthropy with the definition of basic terms. Second chapter deals in detail with importance of social responsibility in the Czech Republic and France, focusing on the role of corporate foundations, their activities and comparing the situation in both countries. Practical chapter analyzes the activities of selected corporate foundations in order to capture examples of good and bad practice. Subsequently, the observation is summarized and future developments are outlined. Last chapter provides practical advice and considerations for companies considering establishing their own foundation. Implementing and improving proposals of the efficiency and quality of their management are finally submitted.
Klíčová slova: donation; corporate foundations; corporate social responsability; corporate philantrophy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 12. 2009
Datum podání práce: 16. 6. 2010
Datum obhajoby: 14. 9. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/23762/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: