Analýza a komparace CSR aktivit v sociální oblasti u firem působících na českém trhu

Název práce: Analýza a komparace CSR aktivit v sociální oblasti u firem působících na českém trhu
Autor(ka) práce: Würtherle, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Švábková, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je zhodnotit úroveň CSR aktivit firem na českém trhu v sociální oblasti a zjistit, jak firmy na českém trhu CSR vnímají. Práce vychází z pojetí CSR z hlediska etiky. Na základě několika teoretických konceptů je v práci vyvinuta metodika, jak CSR aktivity firem hodnotit. Následně jsou tímto způsobem vyhodnoceny aktivity dvou firem na českém trhu, které se aktivně hlásí ke konceptu CSR. Tyto firmy mají představovat špičku v CSR na českém trhu. Jiný úhel pohledu poskytuje v práci širší skupina firem, mezi nimiž je proveden výzkum. Ten je zaměřen na CSR aktivity firem a vnitřní i vnější vnímání CSR. Analyzovány a komparovány jsou firmy podle počtu zaměstnanců (malé, střední a velké) a podle místa hlavního sídla (české a zahraniční). Na základě poznatků z analýz je předložena sada doporučení.
Klíčová slova: etika; sociální oblast; odpovědnost; CSR
Název práce: Analysis and comparison of activities among companies operating in the Czech market in the social area of CSR
Autor(ka) práce: Würtherle, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Švábková, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goal of this paper is to evaluate the level of activities of companies that operate in the Czech market in the social area of CSR and to ascertain how the companies perceive CSR. The paper is written from an ethical point of view. On the basis of several theoretical concepts we present a design to evaluate CSR activities of the companies. This way we analyze the CSR activities of two companies in the Czech market. These two companies should represent the cream of the crop in CSR in the Czech market. Another perspective is being presented by conducting a survey among a wide group of companies in the Czech market. This survey is aimed at CSR activities of the companies and both their internal and external perception of CSR. Companies are analyzed and compared due to the size of their staff (small, medium and large), and the location of their headquarters (Czech and foreign). On the basis of these analyses we present a set of recommendations.
Klíčová slova: social area; responsibility; ethics; CSR

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 1. 2010
Datum podání práce: 1. 9. 2010
Datum obhajoby: 8. 9. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/24154/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: