Aktivizace žáků v ekonomických předmětech oboru vzdělání Obchodní akademie

Název práce: Aktivizace žáků v ekonomických předmětech oboru vzdělání Obchodní akademie
Autor(ka) práce: Nováková, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Krpálek, Pavel
Oponenti práce: Kříž, Emil
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce je zaměřena na podstatu aktivizujících metod jako vhodného doplnění a zpestření vyučovacího procesu. Každá z metod je charakterizována tak, aby čtenář mohl posoudit vhodnost jejich použití a smysl uplatnění. Práce má upozornit na výhody aktivizujících metod oproti klasické frontální výuce a seznámit čtenáře i s metodami, které nejsou až tak známé. Součástí je dotazníkové šetření mezi studenty a učiteli dvou obchodních akademií a výsledky plynoucí z výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda se při výuce odborných předmětů na oboru Obchodní akademie aktivizující metody využívají a zda je studenti vnímají. Komplexní vyhodnocení dotazníků a propojení výsledků-odpovědí od studentů a učitelů pomohou zhodnotit vyučovací metody používané na daných školách a znalost aktivizujících metod samotnými učiteli. Závěrem jako reakci na výsledky výzkumu bude provedena analýza stavu a návrhy možného zlepšení průběhu výuky.
Klíčová slova: výukové metody; fiktivní firma; aktivizující metody
Název práce: Students´ Activation in Economic Subjects of the Educational System at Commercial Academie
Autor(ka) práce: Nováková, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Krpálek, Pavel
Oponenti práce: Kříž, Emil
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis is focused on the basic principles of activation methods as a useful tool for complementation and diversification of the education process. Every method is distinguished in a way that the reader can consider applicability of its use and its significance. The thesis should draw attention to advantages of activation methods when compared to standard direct teaching and introduce the reader to some non-standard methods. Included is a questionnaire research among students and teachers of two commercial academies as well as an outcome of the research. Its aim is to determine whether teachers of the commercial academy use activation methods during the education process of specialised subject and whether students perceive them. Complex evaluation of the questionnaires and interconnection of the results - answers from the students and teachers will help us to evaluate teaching methods used at given schools and knowledge of activation methods by the teachers themselves. To conclude, an analysis of the up-to-date state will be made, based on the outcome of the research, and proposition of possible improvement of the education process will be drawn.
Klíčová slova: imaginary company; activations´methods; teaching methods

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 2. 2010
Datum podání práce: 25. 8. 2010
Datum obhajoby: 8. 9. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/24466/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Oponentura
Neveřejný soubor
Stáhnout
Hodnocení vedoucího
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: