Ochrana spotřebitele proti nekalým praktikám

Název práce: Ochrana spotřebitele proti nekalým praktikám
Autor(ka) práce: Židlický, Viktor
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boháček, Martin
Oponenti práce: Vavrečka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V mé závěrečné práci jsem si vytkl za cíl, zjistit nejčastější nekalé praktiky, se kterými může běžný český spotřebitel přijít do styku. Abych se dopracoval k tíženému výsledku zvolil jsem následující postup. Po zapsání tématu závěrečné práce jsem nejdříve provedl anketu mezi sdruženími na ochranu spotřebitele, pravidelně jsem navštěvoval kancelář jednoho sdružení na ochranu spotřebitele a dal dohromady prameny jak psané tak virtuální. Na základě těchto informací jsem následně vypracoval část, která nese jméno Nekalé praktiky v praxi, kde jsem se pokusi zmínit co nejvíce spotřebitelských problémů. Po těchto znalostech jsem začal vyhledávat možnosti, jak se spotřebitelé mohou právně bránit. Taková možnost je hned dvojího druhu a to sice soukromoprávní, kterou jsem zahrnul do části Judikatura. Druhá možnost obrany je veřejnoprávní, ta je obsažena v části Činnost dozorových orgánů. Při zpracovávání všech třech mých praktických částí jsem vymyslel, několik možnosti jak vylepšit spotřebitelskou situaci v České republice. Tyto návrhy jsem následně zmínil v závěru mé práce. Na konec nezbývalo nic jiného, než vypracovat obecnou část práce. Ta, jak již název napovídá, je většinou složena z již známých ( obecných ) skutečností, které jsem vyhledával z existujících prací a článků. Nakonec stačilo se vypořádat s úvodní části, kde nastiňuji jednotlivé problémy obsažené v závěrečné práci.
Klíčová slova: Předváděcí akce; Spotřebitel; Nekalé obchodní praktiky
Název práce: Consumer´s protection against unfair practises
Autor(ka) práce: Židlický, Viktor
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boháček, Martin
Oponenti práce: Vavrečka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In my graduation thesis I established a goal to discover most frequent unfair practises, which can come across a czech consumer. To accomplish this goal I've choosed following process. At first I made an enquiry between Organisations for consumer's protection and I visited frequently one of them. Also I get together all literary and virtual sources. Afterthan I made a part of Unfair practises in use, based on the informations from my enquiry and my visitation of Prague's office. In this part I tried to mention as many cosumer's problems as possible. Than I wanted to present possibilities of consumer's defence. Ther are two possibilities. The first is coming from civil law and it is included in the part of Judicature. The second possibility is from statutory law which is mentioned in the part of Activity of supervisor authority. When working on these practical parts I realised many possibilities how to make better the consumer's situation in Czech republic. These proposals I got into the final part of my work. At the end there was no more then to do theoretical or general part. This one was made on the basis of allready existing publications and articles. The real end was the introduction, where I highlighted my goal and I tried to mention problems included in my final thesis.
Klíčová slova: Consumer; Roadshows; Unfair business practises

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra podnikového a evropského práva

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 3. 2010
Datum podání práce: 3. 9. 2010
Datum obhajoby: 23. 9. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/25410/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Oponentura
Neveřejný soubor
Stáhnout
Hodnocení vedoucího
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: