Politický marketing - Image politických stran v ČR

Název práce: Politický marketing - Image politických stran v ČR
Autor(ka) práce: Jeřábková, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Štědroň, Bohumír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem diplomové práce je politický marketing se zaměřením hlavně na marketingovou komunikaci českých politických stran. Název práce je "Image politických stran v ČR" a popisuje užití politického marketingu jeho metod a nástrojů v českém politickém prostředí. Nejprve jsou v práci popsány postupy politického marketingu hlavně v oblasti komunikace politických stran, a jak jednotlivé nástroje komunikace využívá pět vybraných stran (ODS, ČSSD, KSČM, TOP 09, VV). Co dělají dobře, v čem spočívají nedostatky jejich komunikace apod. Práce se zaměřuje na image vybraných politických stran. Cílem je zjistit, zda se identita (zamýšlená image) jednotlivých stran shoduje s image vnímanou mladými vysokoškoláky (18-30 let). Za tímto účelem byla provedena focus group a následné dotazníkové šetření zjišťující image stran. Práce pak porovnává výsledky šetření se zamýšlenou image stran zjištěnou pomocí rozhovorů s marketingovými manažery jednotlivých stran. Navíc práce obsahuje doporučení stranám na zlepšení jejich komunikace, kterým by dosáhly plánované image u mladých.
Klíčová slova: politický marketing; výzkum image českých politických stran; image českých politických stran; identita českých politických stran; marketingová komunikace českých politických stran
Název práce: Political marketing - Image of political parties in the Czech republic
Autor(ka) práce: Jeřábková, Veronika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Štědroň, Bohumír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of this thesis is political marketing with a focus on marketing communication of Czech political parties. Its title is "Image of political parties in the Czech republic" and describes use of political marketing and its methods or instruments in Czech political environment. At first the thesis describes methods of political marketing especially marketing communication and how five chosen Czech political parties (ODS, ČSSD, KSČM, TOP 09, VV) use them. What is useful, where are mistakes etc. The thesis is focused on image of chosen parties. The aim is to find out, if the identity (planned image) of political parties corresponds with perceived image by young people (18-30 years, university educated). Due to this aim a focus group and a quantitative research were conducted. Their results were compared with planned image detected in interviews with marketing managers of particular parties (except VV). Moreover the thesis contains recommendations for parties for improving their communication to achieve their planned image.
Klíčová slova: marketing communication of Czech political parties; political marketing; research of image of Czech political parties; image of Czech political parties; identity of Czech political parties

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 11. 2010
Datum podání práce: 15. 5. 2011
Datum obhajoby: 1. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28928/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: