Vliv kulturních rozdílů na webdesign

Název práce: Vliv kulturních rozdílů na webdesign
Autor(ka) práce: Veselý, Jindřich
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá aktuálním a palčivým tématem kulturních diferencí. Tuto problematiku vztahuje k oblasti projevu kultury a domácí země v rámci internetu a online komunikace. Na základě rešerše předešlých studií má tato práce za cíl prokázat vliv kulturních dimenzí na webdesign a obsah. Na vzorku největších pivních producentů z České republiky, Japonska a Velké Británie doplněných o největší mezinárodní pivovarnické společnosti jsou analyzovány prvky charakterizující kulturní odlišnosti. Hlavní rámec této studie je postaven na předpokladech a východiscích podle G. Hofstede a E. T. Hall. Byl tak prokázán vliv kultury v dimenzích - Collectivism/Individualism, Power Distance, Uncertainty Avoidance, High/Low Context, Masculinity/Femininity, Time Orientation doplněné o symboliku barev. Doporučuje se proto firmám věnovat větší pozornost kulturní adaptaci webové komunikace, což může přinést jak lepší atraktivitu a srozumitelnost, tak zároveň vyšší přidanou hodnotu pro samotného zákazníka.
Klíčová slova: Content Analysis; Culture; Cultural Adaptation; Cultural Analysis; Web Design
Název práce: The Influence of Cultural Differences on Webdesign
Autor(ka) práce: Veselý, Jindřich
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The work deals with the current burning issue of cultural differences. These issues relate to the expression of culture and one's home country within the mediums of the Internet and online communication. Based on the research of previous studies, this work aims to demonstrate the influence of cultural dimensions in web design and content. In a sample of the largest beer producers in the Czech Republic, Japan and Great Britain supplemented with the largest international brewing companies are analyzed components which characterize cultural differences. The main scope of this study is based on assumptions and theories according to G. Hofstede and E. T. Hall. It thus demonstrates the influence of culture and dimensions -- Collectivism/Individualism, Power Distance, Uncertainty Avoidance, High/Low Context, Masculinity/Femininity, Time Orientation and Colour symbolism. It is recommended that companies pay more attention to the cultural adaption of web communication, which can bring more clarity and attractiveness, and also a higher added value to the customer himself.
Klíčová slova: Content Analysis; Cultural Adaptation; Cultural Analysis; Web Design; Culture

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu informací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 12. 2009
Datum podání práce: 30. 4. 2011
Datum obhajoby: 17. 5. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/23648/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: