Nákupní a prodejní strategie obchodní firmy

Název práce: Nákupní a prodejní strategie obchodní firmy
Autor(ka) práce: Bartoš, Miroslav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Cimler, Petr
Oponenti práce: Hommerová, Dita
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá strategií maloobchodní společnosti v oblasti nákupu a prodeje zboží. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické nalezneme informace týkající se obchodu a jeho funkcí, základní rozdělení obchodního sortimentu a způsoby oceňování zboží a výpočtu obchodních marží. Dále zde jsou taktéž popsány požadavky obchodníků na dodavatele, na zboží a způsoby realizací objednávek. V neposlední řadě se zde nachází popis systému HACCP a klíčových technologií využívaných v obchodě. Praktická část diplomové práce vychází z teoretického základu a je v ní řešen sortiment analyzované společnosti, jeho struktura a podíl na celkových tržbách. Po této kapitole následuje nákupní strategie, ve které je řešena organizace nákupu ve společnosti, pravomoci jednotlivých pracovníků, způsoby nákupu využívané u různých dodavatelů a jednotlivé fáze nákupního procesu. V části nazvané prodejní strategie je pak rozebrán systém cen, slevových akcí, forem prodeje a personálu společnosti. V poslední části se nachází SWOT analýza, kde nalezneme hlavní příležitosti a hrozby pro firmu do budoucna.
Klíčová slova: prodej; cena; zákazník; nákup; sortiment
Název práce: Purchasing and Salling strategy of a business firm
Autor(ka) práce: Bartoš, Miroslav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Cimler, Petr
Oponenti práce: Hommerová, Dita
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis aims at the strategy of retail company and its purchase and sale department. Thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains information about business and its functions, basic allotment of range of goods, methods of prizing goods and calculation of profit margins. Furthermore there can be found demands on suppliers, goods and manners of order realizations that are given by the businessmen. Last but not least there are descriptions of the HACCP system and of the key technologies used in such business. The practical part is based on the theoretical one and it includes assortment of analysed company, its structure and concern in overall revenues. After this chapter there follows the purchasing strategy in which the organization of buying within the company, competences of particular employees, and methods of purchasing used across different suppliers and separate phases of purchasing program are demonstrated. In the part called selling strategy there are specified the price system, discount sales, forms of purchasing and staffs. In conclusion of this thesis there is focus on the SWOT analysis in which the main future opportunities and threats of the company are mentioned.
Klíčová slova: assortment; customer; price; sale; purchase

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 2. 2010
Datum podání práce: 30. 10. 2010
Datum obhajoby: 31. 5. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/25051/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: