Návrat tradičních tuzemských značek a jeho vnímání českými spotřebiteli

Název práce: Návrat tradičních tuzemských značek a jeho vnímání českými spotřebiteli
Autor(ka) práce: Djakowová, Nela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Jech, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V posledních letech se na tuzemský trh začínají úspěšně vracet některé původní tradiční značky výrobků, které čeští spotřebitelé znali a kupovali již v období socialismu. Setkáváme se s retrovlnou, kterou představují vedle obnovených tradičních českých značek také televizní retroseriály, pořady o životě za socialismu, dobové výstavy nebo lokální projekty na podporu původních značek. Téma práce bylo vybráno vzhledem k aktuálnosti návratu českých spotřebitelů k původním tuzemským značkám. Cílem práce je prozkoumat a pospat tento trend, jeho okolnosti a souvislosti a doložit jej na konkrétních příkladech úspěšných návratů tradičních českých značek. Podrobněji se práce věnuje příběhu návratu elektrické pečící mísy Remoska do českých domácností a jejímu rozšíření i do domácností zahraničních. Ve své praktické části práce zpracovává empirický populační výzkum navržený autorkou a analyzuje vnímání výše popsaného trendu českými spotřebiteli.
Klíčová slova: Remoska; značka; propagace; tradiční tuzemské značky; socialismus; marketingový mix
Název práce: The return of traditional czech brands and its perception by czech consumers
Autor(ka) práce: Djakowová, Nela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Jech, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Traditional well-known czech brands that domestic consumers kept buying during the socialism period, have been successfully returning to the Czech market in the recent years. Besides reestablishing original retail brands we are now encountering co called ''retrowave'' in general, which is represented with TV retro series and programs, exhibitions and local brand support projects. The theme of this thesis has been chosen due to its actual and contemporary reasons and overall inclinations of Czech consumers to the traditional brands and values. The goal is to examine and describe this trend, its factors, circumstances and contingencies and also to support key findings with several successful real examples from the market. The thesis describes thoroughly successful return of traditional czech baking oven Remoska and its expansion to both Czech and foreign households. The practical part of this thesis processes empirical research on the Czech population sample designed by the author which is supposed to analyze the trends described above.
Klíčová slova: marketing mix; socialism; traditional czech brands; brand; Remoska; promotion
Název práce: The return of traditional czech brands and its perception by czech consumers
Autor(ka) práce: Djakowová, Nela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Jech, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Klíčová slova:

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 6. 2010
Datum podání práce: 1. 12. 2010
Datum obhajoby: 30. 5. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27055/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: