Vliv reklamy na děti

Název práce: Vliv reklamy na děti
Autor(ka) práce: Vohralíková, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Pilátová, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se věnuje problematice reklamy a jejího působení na děti. V současné době. kdy si reklama nachází stále nové způsoby oslovování svých potenciálních zákazníků, kdy prodej výrobků je jedním z hlavních motorů fungování současné společnosti a kdy se její tlak zvyšuje aý k tomu, že vede ke vzniku sociálně-patologických jevů. je třeba vědět maximum o formách jejího působení, využívaných technikách a možných dopadech. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretické a praktické. V teoretické části své práce popisuji, co to reklama vlastně je, zkoumám její historii, zmiňuji základní principy komunikace v reklamě a nabízím jeden z pohledů na její úkol v současné společnosti prosperity. Svou pozornost věnuji současným trendům v psychologii reklamy. Podávám přehled o vlivu poznatlů o vnímání, o vztahu pozornosti s reklamou, o vlivu paměti a zapomínání na účinnost reklamy a důležitosti motivace pro tuto oblast. V praktické čáasti se pomocí kvantitativního výzkumu formou ohniskové skupiny snažím najít odpověď na základní otázku (jaký je vliv reklamy na děti), jak se tento vliv mění v závislosti na oslovené věkové kategorii. V této čáasti demonstruji výsledky, které popisují, co děti na reklamě vnímají a jak intenzivně, co prožívají a jak se s jejím působením vyrovnávají.
Klíčová slova: sociální sítě; reklama jako sociální fenomén; reklama a její vliv na děti v praxi; elektronická reklama; psychologie reklamy
Název práce: Advertising and action at children
Autor(ka) práce: Vohralíková, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Pilátová, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
My thesis attends tp issue of advertising and action at children. For this time being, when advertising is looking for new ways how to address the potential customers, when the sale of the products is one of the main power at current society and when the pressure is gworing so, that causes the genesis of social-pathologic effects, it is necessary to know as much as we can about different forms of advertising actions, used technologies and potential impacts. My thesis is divided into two main parts - theoretical and applied. Theoretical part describes the meaning of the advertising, look about the history of advertising, mention basic principles of communication in advertising and offer one of the aspect of its purpose at current society of presperity. Also my attention has been paid to current trends in advertising psychology. The thesis deals with effects of perception, attention, memory and forgetting on advertising effectiveness. Applied section is trying to find by using quantitative research the response to basic question (what is the effect of advertising on children), how this effect is changing according to the age group. The results of the marketing research are analyzed in this section as well.
Klíčová slova: advertising as the social phenomenon; social networks; advertisng and action at children - at practice; electronical advertising; advertising psychology

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 10. 2009
Datum podání práce: 1. 12. 2010
Datum obhajoby: 25. 5. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/22208/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: