Vnímání ideálu krásy

Název práce: Vnímání ideálu krásy
Autor(ka) práce: Ticháková, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Skokanová, Dagmar
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Média vysílají každý den obrovské množství signálů a poselství, které na nás působí, aniž bychom si to uvědomovali. Ve většině případů se jedná o zkreslenou realitu, která ovšem vystupuje jako skutečnost. To dle mého názoru negativně působí na sebevědomí běžných žen -- s různou barvou vlasů, pleti, s různými proporcemi. Při konfrontaci s dokonalostí, která média prezentují, si připadají méněcenné a nespokojené se svým tělem. Pomocí analýzy dat z marketingové databáze a vytvořeného dotazníku se pokusím tuto hypotézu potvrdit. V závěru potom navrhnu postupy, kterými by se mohlo těmto negativním vlivům zabránit nebo je alespoň zmírnit. Je třeba rozšířit myšlenku skutečné krásy a postupně vytlačit nedosažitelnou dokonalost, na kterou reagují stále mladší dívky. Při pohledu do minulosti zjistíme, že než se proslavila Twiggy, byl uznáván přesný opak ženské krásy. To ona odstartovala nekonečnou honbu za extrémní štíhlostí, která s sebou přinesla problémy s poruchami příjmu potravy.
Klíčová slova: krása; sebevědomí; ženy; média; dokonalost
Název práce: Perception of Ideal Beauty
Autor(ka) práce: Ticháková, Zuzana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Skokanová, Dagmar
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Media broadcast every day a huge number of signals and messages that affect us, without we are aware of them. In most cases it is about a distorted reality, which seems like real reality. This, from my point of view, affect the self-confidence of current women - with a different hair colour, skin colour, with different proportions. When they are facing perfection that the media present, they feel mean and unhappy with their bodies. By analyzing data from a marketing database and created questionnaire I will try to confirm this hypothesis. In conclusion then I will propose procedures that could reduce these negative impacts or at least reduce them. It is necessary to extend the idea of real beauty and displace untouchable perfection, on which responds still younger girls. Looking back to past, we discover that before Twiggy had become famous, was respected the exact opposite of female beauty. She was the one, who started an endless hunt for the extreme slimness, which brought problems with eating disorders.
Klíčová slova: Media; Beauty; Self - confidence; Women; Perfection

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 10. 2010
Datum podání práce: 15. 4. 2011
Datum obhajoby: 24. 5. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28304/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: