Komerční komunikace v českém farmaceutickém průmyslu

Název práce: Komerční komunikace v českém farmaceutickém průmyslu
Autor(ka) práce: Kadlecová, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Hrubá, Kamila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce s názvem Komerční komunikace v českém farmaceutickém průmyslu pojednává o možnostech použití nástrojů marketingové komunikace (reklama, PR, podpora prodeje, osobní prodej, apod.) ve farmaceutickém průmyslu. Specifickým rysem farmaceutického marketingu je oddělená komunikace na odbornou (lékaři) a širokou (pacienti) veřejnost, která pro oslovení dané cílové skupiny vyžaduje použití odlišných reklamních sdělení a mnohdy i jiné komunikační kanály. Regulace farmaceutického trhu daná zákonem o reklamě, zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a ustanovením Státního ústavu pro kontrolu léčiv nařizuje velmi přísná pravidla pro možnosti oslovování těchto dvou cílových skupin, které jsou v diplomové práci popsány jak z hlediska teoretického (ustanovení daná zákonem), tak z hlediska praktického, založeného na popisu komunikace na širokou i odbornou veřejnost konkrétní farmaceutické firmy.
Klíčová slova: Farmaceutický průmysl; Regulace reklamy; SÚKL; pacient; lékař; Komerční komunikace
Název práce: Commercial Communication in Czech Pharmaceutical Industry
Autor(ka) práce: Kadlecová, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Hrubá, Kamila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Thesis titled Commercial communications in czech pharmaceutical industry is about how to use marketing communication tools (advertising, public relations, sales promotion, personal selling, etc.) in the pharmaceutical industry. A specific feature of pharmaceutical marketing is separate communication to public (patients) and to professionals (doctors) which requires using different communication messages and also different channels to each target group. Pharmaceutical marketing is regulated by advertising law, by the Council for Radio and TV Broadcasting and by the provisions of the State Institute for Drug Control which control the ways how two target groups are addressed. Possible marketing tools are described from both theoretical (legal) and also practical (marketing communication of specific pharmaceutical company) terms.
Klíčová slova: Advertising; Patients; Doctors; State Institute for Drug Control; Pharmaceutical industry

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 11. 2010
Datum podání práce: 13. 5. 2011
Datum obhajoby: 13. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/29015/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: