Respektování specifických potřeb zahraničních hostů v podnicích cestovního ruchu

Název práce: Respektování specifických potřeb zahraničních hostů v podnicích cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Synková, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Jarolímková, Liběna
Oponenti práce: Valentová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat respektování specifických potřeb návštěvníků z Čínské lidové republiky českými podniky cestovního ruchu a na základě zjištěných dat navrhnout opatření, která by mohla vést ke zvýšení kvality služeb cestovního ruchu pro cílovou skupinu. V teoretické části autorka vysvětluje základní pojmy týkající se cestovního ruchu a teorie kultury. Poté charakterizuje Čínskou lidovou republiku z hlediska historicko-politického, demografického, ekonomického a socio-kulturního. V praktické části jsou na základě dotazníkového šetření identifikovány specifické potřeby čínských turistů a jejich očekávání. Pomocí osobních rozhovorů a krátkých dotazníků je následně zhodnocena znalost těchto potřeb ze strany českých podniků cestovního ruchu a jejich připravenost na rostoucí počet turistů z Číny. Na závěr jsou navržena některá možná řešení nedostatků ze strany poskytovatelů služeb.
Klíčová slova: kulturní odlišnosti; čínský výjezdový cestovní ruch; čínský turista; Čína; kultura; cestovní ruch
Název práce: Considering Specific Needs of Foreign Guests by Businesses in Travel Industry
Autor(ka) práce: Synková, Veronika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Jarolímková, Liběna
Oponenti práce: Valentová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The principal objective of the master thesis is to analyze how Czech businesses operating in the travel industry consider the specific needs and meet the expectations of tourists from the People's Republic of China. In the theoretical part of the thesis, the author explains the fundamental terms relating to tourism and the theory of culture. Then, the author characterizes the People's Republic of China from the historical, political and socio-cultural perspective, and further from the perspective of demography and economy. The practical part identifies the specific needs of Chinese tourists and their expectations that are based on a questionnaire research. Following personal interviews and filling-in short questionnaires, an assessment is made subsequently of the knowledge of such specific needs by Czech businesses operating in the travel industry. The assessment also evaluates how these entities are ready to face the growing number of Chinese tourists. In conclusion, the author proposes some possible solutions how to rectify some of the shortcomings on the part of service providers.
Klíčová slova: Chinese outbound tourism; China; cultural differences; culture; Tourism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 6. 2010
Datum podání práce: 1. 12. 2010
Datum obhajoby: 13. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26756/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: