Franchising jako forma vstupu na trh

Název práce: Franšízing ako forma vstupu na trh
Autor(ka) práce: Kováčiková, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Krajča, Jiří
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom práce je poskytnúť nový zdroj informácií pre podnikateľov, ktorý sa rozhodli vstúpiť na český trh s luxusným tovarom prostredníctvom franšízy, uľahčiť orientáciu na svetovom i českom trhu s luxusom a zakladanie franšízového podniku v oblasti luxusného tovaru. Práca sa postupne zameriava na teóriu franšízingu, analýzu svetového i českého trhu sa luxusom a na prevádzkový manuál značky s luxusným oblečením. K analýze trhu s luxusom boli použité hlavne štúdie spoločností Bain & Co., ktoré mapujú svetový trh s luxusným tovarom od r.2003 a Ipsos Tambor, ktoré poskytujú informácie o českom trhu. Franšízing je jednoznačne vhodná forma vstupu na nové trhy s luxusným oblečením aj keď nastal v oblasti luxusu odklon od veľkoobchodu a pozvoľna narastá podiel maloobchodu v rámci jednotlivých značiek. V neposlednej rade umožňuje práca nahliadnuť do prevádzky jedného z obchodov a poodhaliť, ako by mohol vyzerať prevádzkový manuál luxusnej značky so širokým sortimentom.
Klíčová slova: trh s luxusným tovarom; prevádzkový manuál; franšízing
Název práce: Franchising jako forma vstupu na trh
Autor(ka) práce: Kováčiková, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Krajča, Jiří
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem práce je poskytnout nový zdroj informací pro podnikatele, kteří se rozhodli vstoupit na český trh s luxusním zbožím prostřednictvím franšízy, usnadnit orientaci na světovém i českém trhu s luxusem a zakládání franšízového podniku v oblasti luxusního zboží. Práce se postupně zaměřuje na teorii franšízingu, analýzu světového i českého trhu s luxusem a na provozní manuál značky s luxusním oblečením. K analýze trhu s luxusem byly použity hlavně studie společností Bain&Co., které mapují světový trh s luxusním zbožím od r. 2003 a Ipsos Tambor, které poskytují informace o českém trhu. Franšízing je jednoznačně vhodnou formou vstupu na nové trhy s luxusním oblečením, i když nastal v oblasti luxusu odklon od velkoobchodu a pomalu narůstá podíl maloobchodu v rámci jednotlivých značek. V neposlední řadě umožňuje práce nahlédnout do provozu jednoho z obchodů a poodhalit, jak by mohl vypadat provozní manuál luxusní značky se širokým sortimentem.
Klíčová slova: trh s luxusním zbožím; provozní manuál; franchising
Název práce: Franchising as a form of entering the market
Autor(ka) práce: Kováčiková, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Krajča, Jiří
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The goal of this thesis is to provide the entrepreneurs who decided too enter the Czech market with luxurious goods via franchise with a new source of information, help them to find the right way in the global and Czech market with luxury and help them by running their own franchise shop. The thesis starts with the theory of franchising, continues with the analysis of Czech and global market with luxury goods and at the end it focuses on the operational manual of a brand with luxury items. The analyze of luxury markets is based on the studies of Bain & Co. company which map the luxury market since 2003 and Ipsos Tambor study which provides the information about the Czech luxury market. Franchising is definitely good form of entering new markets with luxury clothing even though there is a shift from wholesale to retail in fashion brands. Last but not least this thesis enables the reader to have a look into the eventual operational manual of a luxury brand with wide range of products.
Klíčová slova: Franchising; operational manual; Luxury goods market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 10. 2010
Datum podání práce: 30. 6. 2011
Datum obhajoby: 8. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28072/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: