Analýza vzdělávacích portálů na trhu České republiky

Název práce: Analýza vzdělávacích portálů na trhu České republiky
Autor(ka) práce: Šejtka, Ondřej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šedivá, Zuzana
Oponenti práce: Benáčanová, Helena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá oblastí elektronického vzdělávání v podobě vzdělávacích portálů. Cílem práce je provedení rešerše vzdělávacích portálů na trhu ČR a následná analýza portálů, které uživatelům nabízí služby pro podporu výuky. V teoretické části se práce zaměřuje na definici pojmů formální a neformální vzdělávání, popisuje příklady jeho využití. Dále se pak zabývá elektronickým vzděláváním v podobě e-learningu, definuje e-learning z různých úhlů pohledů, popisuje jeho historický vývoj, formy a prostředky e-learningové výuky. Diplomová práce se dále zabývá analýzou 17 portálů, z nichž dva jsou popsány detailně, jedná se o zástupce formálního a neformálního vzdělávání. Zpracovaná analýza nabízí informace o správcích portálů, dále pak rozsahu poskytovaných služeb a také obchodního modelu, který portály využívají.
Klíčová slova: digitální učební materiál; interaktivní výuka; Learning Management System; vzdělávací portál; formální vzdělávání; online testy; neformální vzdělávání; e-learning; internetové kurzy
Název práce: Analysis of educational portals on the Czech market
Autor(ka) práce: Šejtka, Ondřej
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šedivá, Zuzana
Oponenti práce: Benáčanová, Helena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis inquires into the area of electronic education in the form of educational portals. It aims to carry out a research of educational portals on the Czech market and subsequent analysis of the portals, which offer users the services for the support of education and schooling. The theoretical part of the thesis focuses on defining the terms of formal and non-formal education, describes examples of their usage. Furthermore, it deals with electronic education in the form of e-learning, defines e-learning from different points of view, and describes its historical development, forms and instruments. The work then analyses 17 portals, two of them in detail -- they represent both formal and non-formal education. The analysis offers information about portals' administrators, range of offered services as well as business models, used by the portals.
Klíčová slova: interactive education and schooling; Learning Management System; formal education; e-learning; internet courses; online examinations; non-formal education; digital learning material; educational portal

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 11. 2010
Datum podání práce: 5. 5. 2011
Datum obhajoby: 7. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28995/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: