Nové formy výuky s podporou informačních technologií

Název práce: Nové formy výuky s podporou informačních technologií
Autor(ka) práce: Drudík, Jakub
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šedivá, Zuzana
Oponenti práce: Benáčanová, Helena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce popisuje vybrané nové formy výuky za použití informačních technologií. S přihlédnutím k podpoře kurzu Informatika na VŠE jsou nastíněny možnosti dalšího rozvoje způsobu výuky kurzu. Jako první krok rozvoje je vybrána tvorba výukových tutoriálů metodou screencastingu, pro kterou je vypracována rozsáhlá metodika. Ta pokrývá přípravu, realizaci, i publikaci samotných tutoriálů. Pro otestování metodiky byly dle jejího návodu vypracovány výukové opory pro část kurzu zabývající se aplikací Microsoft Excel 2007, a to formou ukázky postupu řešení vytvořených příkladů. Vytvořené materiály byly poskytnuty (nejen) studentům formou publikace na vytvořených webových stránkách, a v rámci 14 denního testování bylo získáno velké množství dat ze zpětné vazby. Jak ze sledování pohybu návštěvníků stránek, tak z elektronického dotazníku. Zpětná vazba byla poté důkladně analyzována a její závěry posloužily k optimalizaci vytvořené metodiky, která je tím zdárně dokončena a dána k dispozici dalším potenciálním tvůrcům výukových tutoriálů.
Klíčová slova: Tutoriál; Screencast; E-learning; Microsoft Excel; Metodika
Název práce: New teaching methods using the Information Technology
Autor(ka) práce: Drudík, Jakub
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šedivá, Zuzana
Oponenti práce: Benáčanová, Helena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis describes selected new teaching methods using the Information Technology. In consideration of supporting the Informatics course at University of Economics, the options of future teaching methodology development are outlined. The creation of educational tutorials in form of screencasting is considered as the first development step, for which the methodology has been drawn up. It covers preparation, implementation and publishing of the tutorials. To test the methodology, supporting learning materials were worked out accordingly for the part of the course explaining Microsoft Excel 2007 application -- in form of the illustration of the problem solving process. The created tutorials were published on the special website and presented (not only) to students. Within 14-day testing period a large dataset was acquired to provide feedback both from tracking visitors' movements on the website and from e-questionnaires. The feedback was thoroughly analysed and the conclusions were used for the optimalization of the methodology which was finalized by this step and is disposable for authors of future educational tutorials.
Klíčová slova: Microsoft Excel; Tutorial; Methodology; Screencast; E-learning

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 9. 2010
Datum podání práce: 5. 5. 2011
Datum obhajoby: 7. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27308/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: