Ochrana spotřebitele u rizikových výrobků

Název práce: Ochrana spotřebitele u rizikových výrobků
Autor(ka) práce: Pospíšilová, Karolína
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Remtová, Květa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá tématem nebezpečných výrobků na českém trhu. V teoretické části shrnuje legislativní úpravu týkající se rizikových výrobků a další významné okruhy, které spadají do kompetence této práce. Jedná se o informační systém RAPEX, označování výrobků, značky pro spotřebitele a v neposlední řadě také dozorčí orgány, zabývající se touto problematikou. V praktické části je proveden výzkum o informovanosti spotřebitelů v této problematice. Výzkum je prováděn formou dotazníků. Cílem práce je analyzovat, jak jsou spotřebitelé seznámeni se svými právy a povinnostmi, jak se orientují v problematice ochrany spotřebitele a nebezpečných výrobků nebo jak se zajímají o značky pro spotřebitele.
Klíčová slova: Ochrana spotřebitele; Česká obchodní inspekce; RAPEX; Nebezpečný výrobek
Název práce: Consumer protection and dangerous products
Autor(ka) práce: Pospíšilová, Karolína
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Remtová, Květa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This work deals with dangerous products marketed in The Czech Republic. The theoretical part summarises legislature concerning dangerous products, and other significant issues related to this work -- RAPEX information system, product tagging, tags for consumers, and respective supervisory authorities. The practical part presents the survey of customer awareness which was done through questionnaires. The aim of the work is to analyse consumer awareness of their rights and responsibilities, how they cope with consumer protection and dangerous products, or to what extend they are interested in product tags.
Klíčová slova: Consumer protection; Czech Commercial Inspection; RAPEX; Dangerous products

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 10. 2010
Datum podání práce: 30. 4. 2011
Datum obhajoby: 2. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27818/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: