Segmentace trhu piva

Název práce: Segmentace trhu piva
Autor(ka) práce: Koulová, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá segmentací trhu piva v České republice. Záměrem je zjistit, zda se odkryté segmenty od sebe navzájem odlišují nebo zda existuje pouze jeden dominantní segment. Práce je rozdělena do dvou částí, z čehož první je metodologicko-teoretická a druhá praktická. V teoretické části jsou popsány jednotlivé složky marketingové strategie, tj. segmentace, targeting a positioning. Ve druhé části práci jsou analyzovány veřejně dostupné zdroje, poté je zpracována obsahová analýza televizních spotů a tištěné reklamy s pivní tématikou. Hlavním obsahem praktické části je zhodnocení vlastního kvantitativního výzkumu, na jehož základě jsou prostřednictvím statistického programu SPSS odkryty jednotlivé segmenty. Výsledkem je deskripce jednotlivých segmentů a navržení vhodných marketingových doporučení.
Klíčová slova: Segmentace trhu; Marketingový výzkum; Shluková analýza; Obsahová analýza
Název práce: Beer Market Segmentation
Autor(ka) práce: Koulová, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis deals with beer market segmentation in the Czech Republic. The main aim of this thesis is to find out whether there is only one big segment or more different segments can be found there. The thesis is divided into two parts, the methodological --theoretical and the practical one. Segmentation, targeting and positioning are described in the first part. The second part is devoted to secondary resources analysis and content analysis focused on beer advertisements. The main part of practical section is to depicts primary quantitative research which is the basis for market segmentation done via SPSS statistic programme. At the end of this master thesis all segments are described in detail and marketing recommendation for each of them are also added there.
Klíčová slova: Cluster Analysis; Market Segmentation; Marketing Research; Content Analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 11. 2010
Datum podání práce: 1. 5. 2011
Datum obhajoby: 17. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/29176/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: