Analýza českého trhu s biopotravinami

Název práce: Analýza českého trhu s biopotravinami
Autor(ka) práce: Dedíková, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalárska práca sa zaoberá tematikou ponuky biopotravín na českom trhu. Práce je rozdelená do dvoch častí -- teoretickú a praktickú. Teoretická časť sa venuje vysvetleniu základných pojmov v ekologickom poľnohospodárstve, objasňuje akými princípmi sa musia riadiť ekologickí poľnohospodári pri kultivácii pôdy, chove hospodárskych zvierat a pestovaní rastlín. V krátkosti je spomenutá história ekologického poľnohospodárstva vo svete a priblížený je taktiež vznik a postupný vývoj ekologického poľnohospodárstva v Českej republike. V práci je popísaný systém kontroly ekologického poľnohospodárstva a systém udeľovania dotácií v Českej republike. Práca prináša informácie o programoch pre rozvoj ekologického poľnohospodárstva, propagácii a šírení poznatkov o biopotravinách. V praktickej časti je detailne popísaný spôsob a použitie metodiky pri prieskume a analýze vybraných typov predajného miesta. Trh biopotravín je analyzovaný prostredníctvom dvoch aspektov, a to z pohľadu dostupnosti a ceny daných výrobkov v zvolených predajniach. Cieľom práce je určiť predajné miesto, kde si spotrebitelia biopotravín kúpia požadované potraviny za cenovo výhodných podmienok a zároveň si budú môcť vybrať tieto potraviny z dostatočného sortimentu.
Klíčová slova: predajné miesto; biopotraviny; ekologické poľnohospodárstvo
Název práce: Analýza českého trhu s biopotravinami
Autor(ka) práce: Dedíková, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá tématikou nabídky biopotravin na českém trhu. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů v ekologickém zemědělství, objasňuje jakými zásadami se musí řídit ekologičtí zemědělci při kultivaci půdy, chovu hospodářských zvířat a pěstování rostlin. V krátkosti je zmíněna historie ekologického zemědělství ve světě a přiblížen je také vznik a postupný vývoj ekologického zemědělství v České republice. V práci je popsán systém kontroly ekologického zemědělství a systém udělování dotací v České republice. Práce přináší informace o programech pro rozvoj ekologického zemědělství, propagaci a šíření znalostí o biopotravinách. V praktické části je detailně popsán způsob a použití metodiky při průzkumu a analýze vybraných typů prodejního místa. Trh biopotravin je analyzován prostřednictvím dvou aspektů, a to z pohledu dostupnosti a ceny daných výrobků v zvolených prodejnách. Cílem práce je určit prodejní místo, kde si spotřebitelé biopotravin koupí požadované potraviny za cenově výhodných podmínek a zároveň si budou moci vybrat tyto potraviny z dostatečného sortimentu.
Klíčová slova: prodejní místo; biopotraviny; ekologické zemědělství
Název práce: Analysis of the Czech market of organic food
Autor(ka) práce: Dedíková, Zuzana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bachelor thesis deals with problematics of the Czech organic food market. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is devoted to explanation of basic concepts in organic farming, it explains what principles must be adhered by organic farmers for cultivation of land and pants and for animal breeding. In short, there is mentioned history of organic farming in the world and the establishment and gradual development of organic farming in the Czech Republic. The thesis describes the control system of organic farming and the system of subsidies in the Czech Republic. The thesis provides information on programs for the development of organic farming, promotion and propagation of knowledge on organic food. The practical part describes in detail the method and use of a methodology for survey and analysis of selected types of selling points. Organic food market is analyzed by two aspects, namely in terms of availability and prices of the products in selected stores. The goal of the thesis is to determine the selling point, where consumers can buy organic food for competitive price and also are able to choose the food of sufficient range.
Klíčová slova: selling point; organic food; organic farming

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 11. 2010
Datum podání práce: 30. 4. 2011
Datum obhajoby: 20. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28727/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: