Využití barev v marketingu

Název práce: Využití barev v marketingu
Autor(ka) práce: Kváčová, Monika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Fialová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce bylo prozkoumat preference barev z mezikulturního hlediska (včetně barevných kombinací) a také významy a hodnoty spojené s různými barvami, aby se posílila marketingová komunikace a aby bylo možné vytvořit si výhodu na trhu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se nejprve zabývá Barvou a lidským chování, dále mezikulturními významy, asociacemi a preferencemi a poté marketingovým výzkumem barev. Praktická část se zabývá autorčiným výzkumem a jeho výsledky
Klíčová slova: barevné kombinace; Barva; prostředí; produkt; podniková image; identita značky
Název práce: The meaning of colors in marketing
Autor(ka) práce: Kváčová, Monika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Fialová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Colour is an integral part of products, services, packaging, logos, and other collateral and can be an effective means of creating and sustaining brand and corporate images in customers' minds. Through eleven countries -- eleven different cultures from South, North, Central and Eastern Europe, North America, Asia and Africa, the study explores subjects' preferences for different colours (indicating the favourite one) as well as various colour combinations. Moreover, it investigates the meaning associations with an assortment of nine colours -- white, yellow, orange, red, blue, green, purple, brown and black. The results show cross-cultural patterns of both similarity and dissimilarity in colour preferences and colour meaning associations. The search for a "universally attractive" colour and colour combination point out to the colour blue and the blue-white colour combination that replicates the "blue phenomenon". However, it is suggested that every single colour communicates very unique messages that need to be understood in the first place before using the colour for any kind of marketing communication. The circumstantial findings imply that age and globalisation influence significantly the investigated topic of colour meanings and preferences.
Klíčová slova: colors; environment; image of company; brand identity; product; Combinations of colors

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 11. 2010
Datum podání práce: 30. 4. 2011
Datum obhajoby: 20. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28721/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: