Trendy spotřebního chování v čase ekonomické krize: detailní pohled na českého spotřebitele

Název práce: Trendy spotřebního chování v čase ekonomické krize: detailní pohled na českého spotřebitele
Autor(ka) práce: Kadilák, Michal
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je objasnit trend spotřeby parfémů v českém ekonomickém prostředí a jeho odklon od většiny dalších trendů zaměřujících se primárně na úsporu nákladů jednotlivce. Zajímat mě bude nejenom popis trendu samotného, ale hlavně odhalení skrytých motivací spotřebitele. K naplnění tohoto cíle jsem využil metod kvalitativního výzkumu při sběru a interpretaci dat. Výzkum byl proveden na skupině pěti respondentů formou individuálních hloubkových rozhovorů. Postupně jsem zjišťoval důvody odlišností všeobecné spotřeby v krizi a spotřeby parfémů, jakožto prostředku sebeprezentace spotřebitelů. V závěru byli odhalené vnitřní motivy spotřebitelů k takovému chování a spotřebě parfémů. Zjištění byli propojené s teoriemi Cooleyho a Belka, které se týkají vnímaní vlastního zrcadlového "já" spotřebiteli a konceptu "rozšířeného já". Trend jako celek potvrdil svou přítomnost mezi respondenty a svou závislost na identitě jednotlivých spotřebitelů a jejich vnímaní okolního světa.
Klíčová slova: parfémy; trendy; kvalitativní výzkum; spotřební chování; ekonomická krize
Název práce: Trends of the consumer behaviour during the global economic recession: Detailed image of the Czech consumer
Autor(ka) práce: Kadilák, Michal
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goal of this bachelor thesis is to explain the perfumes consumption trend in the Czech economic background and its differentiation from other, mostly savings-oriented trends. I am interested not only to describe the main signs of the trend, but I will also focus my research on unveiling hidden motivators inside consumer himself/herself. To fulfill this assignment, I chose the methods of qualitative market research to gather and interpret relevant data. Research itself was conducted with 5 consumers using individual in-depth interviews. During interviews, I was consecutively realizing the differences between general consumption pattern during the crisis and the consumption of perfumes, as one of the factors of self-presentation. By the end of the research, all the main drivers of consumers spending towards this specific category were identified. All findings were compared and connected to the theories of well known experts in the field of customer behaviour study, Cooley's "looking-glass self" and Belk's -- "extended self". The perfumes consumption trend confirmed its existence in the Czech Republic among respondents and has shown its tight correlation to consumers' identity and personality.
Klíčová slova: perfumes; trends; economic recession; qualitative market research; consumer behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 2. 2011
Datum podání práce: 31. 5. 2011
Datum obhajoby: 22. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/30745/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: