Analýza kampaní na úsporu energie v České republice

Název práce: Analýza kampaní na úsporu energie v České republice
Autor(ka) práce: Rudolfová, Jana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce analyzuje kampaně na téma úspor energie, které v minulosti proběhly nebo právě probíhají na území České republiky. Práce je zaměřena jen na kampaně čtyř největších energetických společností působících v České republice, konkrétně společností ČEZ, RWE, E.ON a PRE. Cílem práce je popsat způsoby a především nástroje marketingové komunikace kampaní jednotlivých energetických společností a prostřednictvím dotazníkového šetření se dozvědět, jaký mají lidé v České republice postoj k problematice úspor energie, zda v české společnosti existuje povědomí o kampaních podporující úspory a zda mají lidé vůbec zájem o informace týkající se této problematiky a tedy i o kampaně tohoto typu. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů z marketingu a z oblasti společenské odpovědnosti firem, které souvisejí s tématem bakalářské práce a umožňují lépe pochopit následující praktickou část. Praktická část popisuje důvody vzniku kampaní, situaci na trhu s elektrickou energií a zemním plynem a analyzuje vybrané kampaně na úsporu energie. Součástí praktické části je také již zmíněné dotazníkové šetření.
Klíčová slova: elektrická energie; úspora energie; energetické společnosti; zemní plyn; Marketingová komunikace; kampaně; společenská odpovědnost firem
Název práce: Analysis of energy-saving campaigns in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Rudolfová, Jana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis analyzes energy-saving campaigns, which have taken place so far or are taking place at the moment in the Czech Republic. The thesis is focused only on the campaigns of the four largest energy companies in the Czech Republic, namely ČEZ, RWE, E.ON and PRE. The aim of this thesis is to describe particular ways and tools of marketing communication, which energy companies use for their energy-saving campaigns and through a questionnaire survey to find out what attitude Czech people have towards the issue of energy savings, whether there is an awareness of the existence of energy-saving campaigns in Czech society and whether Czech people are interested in information regarding this issue and also interested in this type of campaigns. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. The theoretical part is focused on the explanation of marketing terms and companies' social responsibility terms, related to the topic of this thesis, which are very helpful for final understanding of the practical part. The practical part describes reasons for creating energy-saving campaigns, the situation in the market of electricity and natural gas and offers analysis of selected energy-saving campaigns. The practical part also includes the aforementioned survey.
Klíčová slova: energy saving; campaigns ; energy companies; natural gas; Marketing communications; electrical energy; Corporate social responsibility

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 11. 2010
Datum podání práce: 15. 5. 2011
Datum obhajoby: 22. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/29056/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: