Ekonomie aut v centrech: alokace parkovacího prostoru

Název práce: Ekonomie aut v centrech: alokace parkovacího prostoru
Autor(ka) práce: Uhlířová, Petra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bartoň, Petr
Oponenti práce: Hudík, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Možnost zaparkovat hraje určitou roli v rozhodování, kam daný řidič pojede a kde bude nakupovat zboží a služby. V odvětvích jako je obchod, hotelnictví, pohostinství, doprava a skladování je pravděpodobné, že určité procento budou tvořit tito řidiči. Práce se snaží vysvětlit, zda zavedení zón placeného stání ovlivní růst počtu provozoven v těchto odvětvích, jelikož zavedením zón placeného stání získávají návštěvníci "teoretickou" šanci na zaparkování, oproti lokalitám, kde zóny placeného stání nejsou. Práci se za pomoci metody nejmenších čtverců nepodařilo zjistit, zda tato hypotéza platí v městských částech Prahy 3 a 7, kde byly zavedeny zóny placeného stání v roce 2008. Model vyšel celkově statisticky nevýznamný, z čehož nelze vyvodit, zda zavedení zón placeného stání povede k většímu rozvoji provozoven v odvětvích, jako je obchod, hotelnictví, pohostinství, doprava a skladování v městských částech Prahy 3 a 7.
Klíčová slova: ekonomické subjekty; zóny placeného stání; obsazenost
Název práce: economy cars in the center: the allocation of parking space
Autor(ka) práce: Uhlířová, Petra
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bartoň, Petr
Oponenti práce: Hudík, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Possibility of parking plays a role in deciding where to go and the driver where to purchase goods and services. In sectors such as trade, hotels, catering, transport and storage is likely that some percentage of these drivers will form. The paper tries to explain whether the introduction of paid parking zones will affect the growth of businesses in these sectors since the introduction of paid parking zones receive visitors "theoretical" chance to park, compared to locations where paid parking zones are not. Work with the help of least-squares could not determine whether this hypothesis is true in parts of Prague 3 and 7, which introduced paid parking zones in 2008. The model appeared generally statistically insignificant, which can not be concluded whether the introduction of paid parking zones will lead to greater development of businesses in sectors such as trade, hotels, catering, transport and storage in the city of Prague 3 and 7
Klíčová slova: businesses; paid parking zones; occupancy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 2. 2011
Datum podání práce: 1. 6. 2011
Datum obhajoby: 24. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32195/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: