Která politická strana dokáže nejlépe využít ČT24 ke své propagaci?

Název práce: Která politická strana dokáže nejlépe využít ČT24 ke své propagaci?
Autor(ka) práce: Tykal, František
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hudík, Marek
Oponenti práce: Svoboda, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá vysílacím časem na veřejnoprávní televizi ČT24. Tato televize vysílá tiskové konference a brífinky jednotlivých politických stran. Je však toto vysílání ve veřejném zájmu, tak jak je definován samotnými politiky, tedy je zachováván princip proporcionality podle reálného politického vlivu ve společnosti? Tiskové konference jsou ze své podstaty konfrontace politiků s novináři, kteří se ptají na otázky, jež je zajímají, a tak reflektují zájem občanů dozvědět se relevantní informace. V mnoha případech politici záměrně vynechávají část na dotazy novinářů, což je zřejmě pro politika velice výhodné, protože takto odvysílaný čas je de facto pouze neplacenou reklamou jeho samotného a jeho strany. Cílem této práce je zjistit, jestli výskyt tiskových konferencí ve vysílání ČT24 odpovídá proporcionálnímu rozložení, které vychází z výsledků voleb do Parlamentu ČR. Která strana dokáže nejlépe využít tímto způsobem vysílací čas ČT24 ke své propagaci? Výchozí data pocházejí z televizního archivu od roku 2006 do 2011. Tyto data budou rozloženy do menších časových intervalů podle konkrétních politických preferencí v daném období a v těchto časových intervalech bude zkoumáno, zda výskyt konferencí jednotlivých stran odpovídá požadovanému rozdělení.
Klíčová slova: tiskové konference; televizní vysílání; veřejný zájem
Název práce: Which political party is best able to use my CT24 for promotion?
Autor(ka) práce: Tykal, František
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hudík, Marek
Oponenti práce: Svoboda, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The work deals with the time on public television ČT24. The television broadcast press conferences and briefings of the political parties. However, posting this in the public interest, as defined by the policies themselves, thus maintaining the principle of proportionality as a real political influence in society? Press conferences are inherently political confrontation with reporters who ask the questions that interest them, and to reflect citizens' interest in finding out relevant information. In many cases, politicians have deliberately omitted the questions of journalists, which is obviously very convenient for a politician, because this time it is broadcast by the de facto only unpaid advertising himself and his party. The aim of this work is to determine whether the presence of press conferences in the broadcasting ČT24 corresponds to the proportional distribution, based on the results of election to the Parliament. Which party is best able to take advantage of this way ČT24 broadcast time to promote her? Initial data comes from the television archives from 2006 until 2011. These data will be spread over smaller time intervals according to specific policy preferences in a given period and the intervals will be examined whether the occurrence of the Conference of Parties meets the requisite distribution.
Klíčová slova: press conference; Public interest; television broadcast

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 5. 2010
Datum podání práce: 30. 5. 2011
Datum obhajoby: 24. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26429/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: