Vybrané problémy mezinárodní marketingové strategie firem

Název práce: Vybrané problémy mezinárodní marketingové strategie firem
Autor(ka) práce: Čapková, Halka
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Přikrylová, Jana
Oponenti práce: Zamykalová, Miroslava; Lošťáková, Hana; Svobodová, Šárka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Ve své doktorské práci jsem se věnovala marketingovým strategiím používaným českými pobočkami nadnárodních farmaceutických firem. Farmaceutický průmysl i trh jsou velmi specifické, především proto, že etika, zákony a státní regulace v nich hrají mnohem větší úlohu než v jiných odvětvích. Proto jsem se v první části své práce zaměřila na identifikaci základních odlišností tohoto průmyslu od běžného spotřebitelského průmyslu. V druhé části jsem se pomocí primárního výzkumu snažila zjistit, jak tyto rozdíly ovlivňují volbu marketingové strategie používané farmaceutickými firmami. Oslovila jsem 46 velkých farmaceutických firem podnikajících na našem území a zjišťovala jakou marketingovou strategii používají, kde je vytvářena, jak je financována a jaké komunikační kanály jsou nejčastěji využívány.
Klíčová slova: reklama; marketingová komunikace; marketingová strategie; farmaceutický průmysl
Název práce: Marketing strategies of international companies
Autor(ka) práce: Čapková, Halka
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Přikrylová, Jana
Oponenti práce: Zamykalová, Miroslava; Lošťáková, Hana; Svobodová, Šárka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
I focused my dissertation on the marketing strategies used by Czech subsidiaries of international pharmaceutical firms. There were two main aims of my dissertation. Firstly, to characterize the nature of the pharmaceutical industry, differentiate it clearly from consumer goods industries and identify how these differences influence the marketing strategy used. To reach this goal I used desk research. Secondly, I carried out primary research among 46 large international pharmaceutical firms that run subsidiaries in the Czech Republic. The main aims were to find out what marketing strategy they use (global, modified global, regional, local, or a combination of these), how and where it is created, how it is financed, whether they prefer the promotion of the company name or of individual brands and what communication channels they use.
Klíčová slova: Advertising; Pharmaceutical industry; Marketing strategy; Marketing communication

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní ekonomické vztahy
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2001
Datum podání práce: 3. 7. 2008
Datum obhajoby: 17. 9. 2008
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/13978/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: