Marketing po krizi

Název práce: Marketing po krizi
Autor(ka) práce: Martan, David
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Škaloud, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bez velké nadsázky se dá říci, že americká hypotéční krize obletěla a ovlivnila celý svět. Nejedná se však pouze o burzovní domy a pár vyvolených, nýbrž o recesi zasahující v menší či větší míře celou společnost. Mnohdy se srovnává s Velkou hospodářskou krizí ze třicátých let, byť její dopady až tak velké nejsou. V recesi obecně firmy, bohužel velmi často i státy, šetří na všech výdajích, které nejsou nezbytně nutné k fungování firmy; dlouhodobé hledisko se příliš neřeší. Několik nezanedbatelných let, či dnes už dokonce desítek let jsme se vezli na vlně hospodářského růstu, kdy firmy s nadsázkou řečeno často nevěděly, co s penězi. Během roku 2008 se však situace obrátila. Svět postihla celkem silná hospodářská recese v důsledku americké hypotéční krize, kdy splaskla bublina v obchodování s balíčky amerických hypoték a jejími deriváty na OTC trzích. Samozřejmě nelze se takto jednoznačně vyhranit; jako základní důvod tohoto tržního selhání lze stejně dobře označit život na dluh resp. vysoké zadlužení domácností, které do jisté míry lze označit za zbytečné si žití nad poměry. Stejně tak lze připsat velký kus viny vládám, které daly jistotu soukromým institucím, že de facto případné ztráty uhradí. Velkým výdajem, který je na první pohled možné omezit, je jednoznačně marketing. Netřeba dodávat, že právě to, jakým způsobem firma omezí nebo alokuje své omezené zdroje, rozhodne, která firma přežije dobu recese, a která ne. Cílem práce je zjistit, zda a jak se mění chování firem z hlediska marketingu během krize. V teoretické části bude popsána základní teorie vážící se k tématu; tedy teoretická východiska jako například marketingová koncepce či kupní chování, podle kterých by se měl marketing společností řídit, přičemž se bude vycházet z odborné literatury. Dále bude tato teorie porovnána s poznatky zjištěnými během krize pomocí validních článků i přímo materiály či zkušenostmi poskytnutými přímo firmami.
Klíčová slova: marketing; krize; společnosti
Název práce: Marketing in time of crisis
Autor(ka) práce: Martan, David
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Škaloud, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Without any overstatement it could be said that the American mortgage crisis influenced the whole world. It is in no way about some chosen ones but about a recession hitting more or less the whole society. In the times of recession companies and even the governments cut the costs which are not necessarily needed to run the business and they ignore the long-term perspective. In the 2008 the economical situation has changed a lot because of the risky trading of the mortgage packages on the OTC markets. The aim of this work is to find out if and how much the behavior of the companies from the marketing point of view will be affected.
Klíčová slova: companies; crisis; Marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 10. 2010
Datum podání práce: 15. 5. 2011
Datum obhajoby: 29. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28280/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: