Komerční využití sociálních sítí

Název práce: Komerční využití sociálních sítí
Autor(ka) práce: Adlaf, Petr
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Žamberský, Martin
Oponenti práce: Bruckner, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá reklamou. Odpovídá na otázku, co je reklama, proč ji firmy používají a jaký má pro ně přínos. Zaměřuje se na reklamu internetovou speciálně pak na využití sociálních sítí. Ty si za posledních pět let vybudovaly výrazné postavení na internetu a poskytují nové možnosti při tvorbě reklamních kampaní (Hypertargeting). Práce uvádí rozdělení a porovnání jednotlivých sociálních sítí a následně se zaměřuje na možnosti reklamy na Facebooku. Klade si za cíl ukázat konkrétní možnosti, jak propagovat touto cestou firmu. V praktické části se autor zaměřuje na příklad paintballové reklamy pro sportovní portál Firmsport.cz., jak vytvořit konkrétní reklamní akci a oslovit cílovou klientelu. Práce přibližuje průběh tvorby reklamní kampaně, výpočet ROI a zhodnocuje úspěšnost této reklamní akce. Na konec vytváří stránky pro fanoušky paintballu, na kterých se mohou sdružovat a najít informace o probíhajících akcích.
Klíčová slova: sociální sítě; reklama; Facebook
Název práce: The Commercial Utilization of Social Networks
Autor(ka) práce: Adlaf, Petr
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Žamberský, Martin
Oponenti práce: Bruckner, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The presented bachelor's thesis deals with advertisement. It answers the question of what advertisement is, why firms use advertisement and what its benefits are. It concentrates especially on Internet advertisement presented through social networks. These social networks have come to occupy a significant position on the Internet during the last five years and offer new possibilities in terms of creating advertising campaigns (Hypertargeting). The thesis presents the division and comparison of every single social network and afterwards concentrates on the possibilities of advertisement on Facebook. It has set the target of showing specific options for advertising a firm in this way. In the practical part of the thesis the author shows, based on the example of paintball advertisement for the sport portal Firmsport.cz, how to create specific advertisement and how to choose suitable clientele. Then the development of advertising campaigns and the calculation of ROI are explained, and the success of this advertising is evaluated. The author further creates paintball web pages for fans through Firmsport.cz, so that they can associate and be informed about upcoming events.
Klíčová slova: Facebook; social networks; advertisement

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 3. 2011
Datum podání práce: 30. 6. 2011
Datum obhajoby: 23. 8. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32267/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: