Optimalizační modely při plánování reklamy

Název práce: Optimalizační modely při plánování reklamy
Autor(ka) práce: Petruška, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Jablonský, Josef
Oponenti práce: Kalčevová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Plánování a optimalizace reklamního prostoru v televizích v prostředí českého mediálního trhu vyžaduje znalost vlastností tohoto problému a dále systémy, které by byly schopny ze složitých a kapacitně náročných dat získaných z TV-metrového měření navrhnout pomocí matematických optimalizačních modelů nejlepší výsledky v závislosti na cílech zadavatele. Obsahem diplomové práce je vytváření a implementování matematických modelů, které slouží k řešení praktických úloh týkajících se problémů plánovaní reklamy v televizích. Práce se zaobírá charakteristikou televizního mediálního trhu, měřením sledovanosti, faktory, které sledovanost ovlivňují, zkoumá ale i další ukazatele nevyhnutné k plánování a optimalizaci reklamního prostoru. Výsledkem je vedle obeznámení se s fungováním nákupu reklamního prostoru v televizích hlavně řada funkčních modelů použitelných při práci televizí, mediálních agentur nebo dalších subjektů, které se setkávají s optimalizací reklamy.
Klíčová slova: TV-metrové měření; sledovanost; matematické modely; optimalizace
Název práce: Optimization of the TV ad planning using mathematical models
Autor(ka) práce: Petruška, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Jablonský, Josef
Oponenti práce: Kalčevová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Planning and optimization of TV advertising space in the area of the Czech media market requires a knowledge of features of the problem and systems that are able to suggest the best results from data taken from measurement of TV audience, which is complex and demands special capacity. These results should be obtained (calculated) by using mathematical optimization models. Results depend on the objectives of company. The content of this thesis is to create and implement mathematical models, which serve to solve practical problems about planning advertising space and commercial blocks. The work deals with the characteristics of the television media market, audience measurement, the factors that influence the ratings, as well as an examination of other indicators that are necessary for the planning and optimization of TV advertising. Besides familiarizing the reader with the operations of buying advertising space, this paper`s goal is to demonstrate newly created mathematical models that are applicable to the work of TV channels, media agencies or other companies, which deal with the optimization of the television media market.
Klíčová slova: rating; TV audience; optimization; mathematical models

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Matematické metody v ekonomii
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonometrie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 3. 2010
Datum podání práce: 15. 8. 2010
Datum obhajoby: 5. 9. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/25923/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: