Analýza efektivnosti poboček cestovní kanceláře pomocí DEA modelů

Název práce: Analýza efektivnosti poboček cestovní kanceláře pomocí DEA modelů
Autor(ka) práce: Smrčka, Pavel
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Jablonský, Josef
Oponenti práce: Dlouhý, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V dnešním světě velmi silné konkurence, nejen v oblasti cestovního ruchu, roste důležitost potřeby identifikovat silné a slabé stránky výkonnosti celé pobočkové sítě cestovní kanceláře, ale i jejích částí, tedy jednotlivých poboček. K tomuto problému je možné přistoupit pomocí benchmarkingu. Tato metoda je v současnosti široce využívána při srovnání podobně se chovajících systémů a procesů ve všech oblastech lidské činnosti. K benchmarkingu je možné využít také modely analýzy obalu dat. Tato práce se zabývá nejprve teoretickým popisem základních modelů analýzy obalu dat. Dále je zaměřena na popis síťových modelů použitých v praktické části práce. V této poslední části jsou porovnány vybrané pobočky cestovní kanceláře a identifikovány nedostatky v jednotlivých oblastech výkonnosti poboček.
Klíčová slova: benchmarking; cestovní ruch; dvoustupňový model; DEA modely; analýza obalu dat
Název práce: Analysis of travel agency branches effectiveness with DEA models
Autor(ka) práce: Smrčka, Pavel
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Jablonský, Josef
Oponenti práce: Dlouhý, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In today's fiercely competitive environment, not only in the tourism sector, we see a rise in the need to identify the weak and strong sides of the performance of the entire branch network of a travel agency, as well as of its components, the particular branches. This problem can be approached using the process of benchmarking. This method is currently widely used to compare the similarly behaving systems and processes in all areas of human activity. Data envelopment analysis models can be used as one of the methods of benchmarking. This thesis deals first with the theoretical description of the basic models of data envelopment analysis. It then moves on to concentrate on the description of the network-based models, which are then used in the practical part of the thesis. In this last part, it compares selected travel agency branches and identifies the deficiencies in particular areas of their performance.
Klíčová slova: benchmarking; tourism; network-based model; two-stage model; data envelopment analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Matematické metody v ekonomii
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonometrie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 3. 2010
Datum podání práce: 30. 6. 2011
Datum obhajoby: 5. 9. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/25631/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: