Použití Lafayova indexu pro porovnávání konkurenčních výhod vybraných zemí

Název práce: Použití Lafayova indexu pro porovnávání konkurenčních výhod vybraných zemí
Autor(ka) práce: Koščo, Michal
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Procházková, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Plánování marketingových činností na zahraničních trzích je složitější než na domácím trhu. Součástí plánování je marketingová situační analýza. Jedny z otázek, které by si společnost před vstupem na zahraniční trh měla zodpovědět, jsou tržní potenciál a konkurenceschopnost výrobku na trhu. Na tuto otázku hledá odpověď metoda hledání komparativní výhody pomocí světových celních statistik, kterou jsem ve své práci představil. Metoda používá statistické ukazatele, které pomáhají analytikovi prozkoumat trh nebo případně najít zajímavě se profilující trh. K analýzám se využívá Lafayův index, který slouží k určení komparativní výhody, indexy určující velikost a růst trhů a Herfindal-Hirshmanův index určující koncentraci trhu.
Klíčová slova: Strategický marketingový plán; Lafay index; CzechTrade
Název práce: Comparison of comparative advantages of selected countries by application of Lafay index
Autor(ka) práce: Koščo, Michal
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Procházková, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
To plan marketing activities on foreign markets is more difficult than to plan activities on local market. Part of marketing plan is situational analysis. One of the questions company should clarify before entering foreign market is market potential and competitiveness of product on the market. These questions can be answered by comparative advantage searching method, which I have presented in my study. Method uses statistical indicators which helps to find markets with high potential, such as Lafay index, market rate and market growth indexes and Herfindal-Hirshman index.
Klíčová slova: CzechTrade; Lafay index; Strategic marketing plan

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 10. 2010
Datum podání práce: 24. 8. 2011
Datum obhajoby: 13. 9. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27994/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: