Marketingové strategie a jejich aplikace na českém trhu stavebních produktů se zaměřením na kupní chování na trhu střešních krytin

Název práce: Marketingové strategie a jejich aplikace na českém trhu stavebních produktů se zaměřením na kupní chování na trhu střešních krytin
Autor(ka) práce: Joura, Vítězslav
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Chalupský, Vladimír
Oponenti práce: Koráb, Vojtěch ; Kutnar, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato disertační práce se zabývá marketingovými strategiemi na českém trhu stavebních produktů a všemi aspekty kupního chování během výběru a pokrývání střechy. Český trh stavebních výrobků je souborem mnoha vztahů mezi různými distribučními články: výrobními, prodejními, projekčními a instalačními. Tato práce se zabývá jak modelem 4P, který rozšiřuje o další 3P, tak marketingovým mixem spotřebitele 4C. Kvantitativní průzkum pokrývačů a kvalitativní průzkum pokrývačů a prodejců střešních krytin potvrdil, že pokrývač je nejblíže při výběru investora. Jako takový má velký vliv na jeho rozhodování a je schopný změnit jeho finální rozhodnutí. Lokální blízkost prodejce střešních krytin je zásadním faktorem pro nákup v daném místě prodeje. Dle regionu České republiky je možné nalézt rozdíly v používaných střešních materiálech. Rozdíl může být dán historickým zvykem, ovlivňováním a znalostí značky střešních krytin v daném regionu nebo funkcionalitou střešní krytiny, která je požadována vzhledem k přírodním podmínkám. Všechny distribuční články na českém trhu střešních krytin používají marketing pro dosahování svých cílů: prodej střešních krytin a sní spojených služeb. Dalším přínosem práce je i navržení modelů rozhodování distribučních mezičlánků a investorů.
Klíčová slova: distribuční články; stavební materiály; kupní rozhodování; střešní materiály
Název práce: Marketing strategies and their aplication on the czech market of building products with focus on buying behaviour on the market of roofing materials
Autor(ka) práce: Joura, Vítězslav
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Chalupský, Vladimír
Oponenti práce: Koráb, Vojtěch ; Kutnar, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with marketing used on the Czech market of roofing products and with all aspects of consumers' behavior during the choosing and roofing of the roof. Czech roofing market is a global mixture of many inter-relations among different distribution channels on the production and selling part on one hand and specifying and installing part on the other hand. The thesis deals with also all parts of the 4P and 4C models used by producers of roofing materials and with 4P model of other distribution channels -- resellers and installers. Quantitative survey on roofers and qualitative survey on roofers and resellers of roofing materials confirmed, that roofer is the closest professional to investor while his decision process. As such, he has big influence on his decision and is able to change his mind and final decision. Local presence of the reseller is crucial for the buying of goods at the respective point of sale. There are differences in used roofing materials depending on the region of the Czech Republic. The difference could be given by historical habit, or by influence and knowledge of the brand of roofing material in the respective region or by technical performance of the roofing material, which is requested due to weather conditions in respective parts of the country. All distribution channels on the Czech roofing market use marketing methods to achieve their goals by selling roofing products and with it linked services.
Klíčová slova: construction products; roofing products; consumers behavior; distribution channel

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 10. 2009
Datum podání práce: 30. 7. 2011
Datum obhajoby: 14. 9. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26310/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: