Vztah mladých lidí ke značkám

Název práce: Vztah mladých lidí ke značkám
Autor(ka) práce: Klimentová, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem mé diplomové práce je popsat a zhodnotit vztah mladých lidí v České republice ke značkám. V první kapitole se věnuji historickému vývoji přístupu ke značkám, funkcím značky, jejím prvkům a v neposlední řadě i rozdílům mezi značkou a produktem. Popisuji dva odlišné koncepty z oblasti brand managementu a sice Kellerově konceptu CBBE a Robertsově konceptu Lovemarks. V druhé kapitole charakterizuji mladé Čechy ve věku 15 až 30 let. Popisuji je pomocí výsledků z několika sociologických studií a z hlediska fenoménu generace Y. Poslední kapitola navazuje na obě předchozí a věnuji se v ní jen vztahu mladých lidí ke značkám. Vycházím jak z kvalitativního výzkumu, tak i z kvantitativního výzkumu, který jsem sama realizovala, a dále z informací popsaných v předešlých kapitolách.
Klíčová slova: značka; generace Y; mladá generace; brand management; vztah ke značce; CBBE; Lovemark; strategické řízení značky
Název práce: Relationship of young people towards brands
Autor(ka) práce: Klimentová, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goal of my diploma thesis is to describe and evaluate relationship of young people in Czech Republic towards brands. In first chapter I describe historical development of marketing approach towards brands, the function of a brand, its elements and the differences between brands and products. I mention and compare two diverse concepts of brand management - Kellers CBBE concept and Roberts Lovemarks concept. In the second chapter I characterize young Czechs at the age between 15 and 30. I do so thanks to information gathered from different sociological studies and from papers about phenomenom of generation Y. Last chapter follows the previous two and is purely about relationship of young pepople towards brands. I used for it facts described in the thesis above and data that I get from particular qualitative research as well as quantitative research that I realised by myself.
Klíčová slova: brand; young generation; generation Y; CBBE; Lovemarks; brand management; relationship towards brand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 1. 2011
Datum podání práce: 1. 7. 2011
Datum obhajoby: 29. 11. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/29852/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: