Angažovanost zaměstnanců v mezinárodní společnosti

Název práce: Angažovanost zaměstnanců v mezinárodní společnosti
Autor(ka) práce: Licková, Ivana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Franková, Emilie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je pomocí výzkumu zjistit, jaká opatření by zvýšila angažovanost pracovníků v mezinárodní společnosti v jednom konkrétním oddělení. Hlavním úkolem předkládané práce je poskytnout srozumitelné a užitečné informace vedoucí k větší efektivitě, produktivitě a spokojenosti jak zaměstnanců, tak společnosti. Metodologicky je výzkum založen na třech krocích -- analýza současného stavu, vlastní výzkum a navržení programu na podporu angažovanosti. Nejprve jsou na základě kvalitativního sběru dat analyzovány teoretické přístupy k angažovanosti a motivaci, a interní dokumenty poskytující přehled o současném stavu v organizaci. Prostřednictvím výzkumu je poté zajištěn kvantitativní sběr informací a jsou identifikovány tzv. "engagement drivers", tedy faktory ovlivňující zásadním způsobem angažovanost. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření a doplněn neformálními rozhovory a pozorováním. Po analýze výsledků výzkumu byly ověřovány hypotézy. Na základě kvalitativní analýzy a výsledků výzkumu je navžen systém opaření, který povede ke zvýšení angažovanosti a poslouží managementu pro budoucí rozhodování. Doporučení se týkají oblastí odměn a ocenění, řízení kariéry, obsahu práce, vnímání společnosti jako takové a flexibilních pracovních režimů.
Klíčová slova: sociologicko-psychologický výzkum; zaměstnanci; výkon; angažovanost ; motivace
Název práce: Employee engagement in an international company
Autor(ka) práce: Licková, Ivana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Franková, Emilie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this Master's thesis is to define which measures could increase employee engagement in a particular department of an international company. The main task of this paper is to provide comprehensive and useful guide leading to better efficiency, productivity and employee satisfaction. In terms of methodology the research is based on three steps -- analysis of current situation in the company, research and finally design of program to support employee engagement. Firstly, the theoretical approaches to engagement and motivation are analysed on the basis of qualitative research. Secondly, the internal documentation providing an overview of current state in the organization is analysed. Thirdly, a quantitative research is organized and the main engagement drivers are identified. The research was undertaken by using methods of survey, informal interviews and observation. Research was followed by verifying hypotheses. Based on the qualitative and quantitative research a system of measures was proposed. This should lead to increase of employee engagement and should be a guide for managers' decision making. The recommendations relate to rewards and recognition, carrier opportunities, work environment, work itself and perception of the company.
Klíčová slova: motivation; performance; research; engagement; employee

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra psychologie a sociologie řízení

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 6. 2011
Datum podání práce: 15. 12. 2011
Datum obhajoby: 16. 1. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32578/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
Oponentura
Neveřejný soubor
Stáhnout
Hodnocení vedoucího
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: