Odbavování zákazníků v provozovně Mc Donald pomocí modelů hromadné obsluhy

Název práce: Odbavování zákazníků v provozovně Mc Donald pomocí modelů hromadné obsluhy
Autor(ka) práce: Kánová, Eliška
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kořenář, Václav
Oponenti práce: Šindelářová, Irena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je analyzovat odbavování zákazníků v restauraci McDonalds v Mladé Boleslavi a pokusit se ho pomocí modelů hromadné obsluhy, programového systému STORM a modulu STOCHASTIKA optimalizovat. V teoretické části jsou charakterizovány modely hromadné obsluhy, naznačena jejich klasifikace a analýza. Konkrétní dva systémy jsou zde popsány - jednoduchý exponenciální model a exponenciální model s paralelní obsluhou, jsou zde také vysvětleny softwarové systémy pro optimalizaci. Popsány jsou i základní prvky systémů. Práce se věnuje též systému obsluhy v restauracích McDonalds. V praktické části je konkrétně popsán systém obsluhy ve třech rozdílných úsecích restaurace - přímá obsluha, McCafé, McDrive. V závěru je zde naznačen možný způsob optimalizace tohoto systému resp. jeho jednotlivých částí.
Klíčová slova: Restaurace McDonalds; Systém hromadné obsluhy; Model hromadné obsluhy
Název práce: Handling customers in McDonald's restaurant using queuing models
Autor(ka) práce: Kánová, Eliška
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kořenář, Václav
Oponenti práce: Šindelářová, Irena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this research is to evaluate the queuing system in a McDonald's restaurant in Mlada Boleslav and to try it to optimize with queuing models, system STORM and module STOCHASTIKA. In the theoretical part, there are characterized queuing models, their classification and analysis. There are described two specific systems here -- a simple exponential model and exponential model with parallel operation, there are also outlined software systems for the optimization. There are described basic elements of the systems here too. A few pages are focused on system operator in McDonald's restaurants. There is described the specific operating system in three different sections of the restaurant -- direct service, McCafé, McDrive. In conclusion, there is indicated a possible way to optimize this system, particularly its individual parts.
Klíčová slova: McDonald's restaurants; Queuing system; Queuing model

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Matematické metody v ekonomii
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonometrie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 10. 2011
Datum podání práce: 15. 12. 2011
Datum obhajoby: 17. 1. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33380/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: