Současná obchodní politika Indie

Název práce: Současná obchodní politika Indie
Autor(ka) práce: Hajnová, Marie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Klosová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této diplomové práce je současná obchodní politika Indie. Indie již přestává být viděna pouze jako levné "call" centrum a nízkonákladová outsourcingová výrobna. Stále více velkých západních firem si vybírá Indii z důvodu vysoké přidané hodnoty a začínají ji vnímat jako rovnocenného hráče s globálními ambicemi. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. Cílem první kapitoly je vysvětlit pojem obchodní politiky. Druhá kapitola se zabývá základními makroekonomickými ukazateli. Třetí kapitola analyzuje používané nástroje obchodní politiky v Indii. Zbývající kapitoly se věnují politice přímých zahraničních investic a inovační politice. V příloze naleznete i sestavený dotazník, jenž byl rozeslán na vybrané společnosti. Jedná se o firmy, které mají zkušenosti s indickým trhem.
Klíčová slova: investice; inovace; Indie; obchodní politika
Název práce: The current trade policy of India
Autor(ka) práce: Hajnová, Marie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Klosová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The theme of this thesis is the current trade policy of India. India is not longer seen only as a cheap "call" center and low-cost outsourcing factory. More and more large Western companies have chosen India because of high added value and they begin to perceive it as an equal player with global ambitions. The thesis is divided into five chapters. The aim of the first chapter is to explain the concept of business policy. The second chapter deals with the basic macroeconomic indicators. The third chapter analyzes trade policy instruments used in India. The remaining chapters are devoted to foreign direct investment policy and innovation policy. You find enclosed and compiled a questionnaire which was sent to selected companies. These are companies that have experience with the Indian market.
Klíčová slova: innovation; trade policy; investment; India

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 1. 2011
Datum podání práce: 5. 12. 2011
Datum obhajoby: 30. 1. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/30090/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: