Obraz Mexika v USA

Název práce: The Media Image of Mexico in the U.S
Autor(ka) práce: Šnobrová, Jitka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Druláková, Radka
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The purpose of this Master's thesis is to analyse the image of Mexico in the media of the United States in the first half of 2010. First, the author gives an overview of selected media theories and describes the specifics of the U.S. media market. On the sample of the three media (El Paso Times, New York Times and Fox News) she analyses how were the U.S. media referring about Mexico and its citizens. She is validating hypotheses, which she based on characteristics of each of analysed media. She comes to a conclusion that reporting about Mexico varies among the selected media, which reflects specifics of each of them. In conclusion, she is applying some of the media theories presented in the first chapter. She finds that CNN effect and framing occur. Additionally, she argues that Baudrillard's simulacrum also appears.
Klíčová slova: Baudrillard; framing; agenda-setting; CNN effect; media; media theory; USA; Mexico
Název práce: Obraz Mexika v USA
Autor(ka) práce: Šnobrová, Jitka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Druláková, Radka
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Diplomová práce si klade za cíl zanalyzovat mediální obraz Mexika v USA v první polovině roku 2010. Autorka nejprve prezentuje vybrané mediální teorie a popisuje specifika amerického mediálního trhu. Dále na vzorku tří médií (El Paso Times, New York Times a Fox News) zkoumá, jak bylo v daném období referováno o Mexiku a jeho občanech. Ověřuje hypotézy, které vycházejí z charakteristiky jednotlivých médií. Dochází k závěru, že každé z médií přináší o Mexiku jinak orientované zpravodajství, které odráží právě specifika každého z médií. Na závěr aplikuje některé z mediálních teorií prezentovaných úvodů. Shledává, že v daném období dochází k efektu CNN, rámování a že se objevuje Baudrillardovo simulakrum.
Klíčová slova: Mexiko; Nastolování agendy; Baudrillard; framing; efekt CNN; mediální teorie; média; USA

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní a evropská studia - diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 11. 2010
Datum podání práce: 31. 5. 2011
Datum obhajoby: 1. 2. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28996/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: