Marketingové komunikace a udržitelný rozvoj.Konflikt nebo synergie

Název práce: Marketingové komunikace a udržitelný rozvoj.Konflikt nebo synergie
Autor(ka) práce: Trojánek, Štěpán
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Binar, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda jsou marketingové komunikace a udržitelný rozvoj ze své podstaty v rozporu, či mohou-li být pro sebe navzájem přínosem a jak tuto synergii uplatnit v praxi. Nejdříve je v obecné rovině zkoumán vliv marketingových komunikací na udržitelný rozvoj, téměř výhradně co se obsahu komunikace týče, a následně je nastíněna role, kterou by marketingové komunikace na cestě za udržitelným rozvojem mohly hrát. V druhé části je nahlíženo na udržitelný rozvoj jako na příležitost pro marketing vč. komunikací a jako vhodná reakce na tuto příležitost je představen tzv. udržitelný marketing. Poté je krátce analyzována současná situace v ČR. Velká část práce je věnována konkrétním komunikačním doporučením pro firmy praktikující udržitelný marketing, ať už v rovině produktu, brandu či celé organizace. Následně jsou tato doporučení ilustrována na hodnocení vybraných tiskových reklam. V závěru práce jsou shrnuty tři způsoby, kterými marketingové komunikace mohou k udržitelnému rozvoji, dle autorova názoru, přispět: přenášení relevantních informací, normalizace udržitelného chování a vzdělávání.
Klíčová slova: udržitelný marketing; CSR; udržitelný rozvoj; reklama; Marketing; ekoznačení; zelený marketing; komunikace; greenwashing
Název práce: Marketing communications & sustainable development: Conflict or synergy
Autor(ka) práce: Trojánek, Štěpán
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Binar, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this master's thesis is to find out whether there is a conflict between marketing communications and sustainability or if these can benefit from each other and how to apply this synergy in business reality. Firstly, overall impact of marketing communications on sustainable development is analyzed, mainly in terms of communications' content, and a potential role of marketing communications in achieving sustainable development is outlined. In the second part, sustainability is regarded as an opportunity for marketing incl. communications and sustainable marketing is introduced as a suitable reaction to this opportunity. A short analysis of current situation in Czech Republic follows. A great deal of the thesis is devoted to specific recommendations for businesses practicing sustainable marketing, be it on the product, brand or company level. These recommendations are then demonstrated on selected print advertisements. Finally, the thesis presents three ways in which marketing communications can help sustainable development, according to the author: (1) informing consumers about sustainable product and company choices, (2) normalizing sustainable behavior and usage of innovative products and (3) educating consumers.
Klíčová slova: ecolabelling; greenwashing; green marketing; CSR; sustainability; advertising; communications; Marketing; sustainable marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 10. 2010
Datum podání práce: 13. 5. 2011
Datum obhajoby: 2. 2. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28442/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: