Spotřebitelské vnímání aspektu zdraví mezi kategoriemi tavených a čerstvých sýrů

Název práce: Spotřebitelské vnímání aspektu zdraví mezi kategoriemi tavených a čerstvých sýrů
Autor(ka) práce: Volbrechtová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Říha, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se věnuje vnímání spotřebitelů. Konkrétně se zaměřuje na vnímání čerstvých a tavených sýrů z hlediska zdraví. Zabývá se tím, jak volba zdravého životního stylu ovlivňuje chování spotřebitele a jeho volbu produktů, kterými prezentuje vybraný životní styl svému okolí. Práce shrnuje teoretické poznatky o chování spotřebitele, jaké vlivy na chování působí a jak se utváří schémata v mysli spotřebitele. Pomocí kvalitativního výzkumu a jeho analýzy se snaží odkrýt postoj spotřebitelů k fenoménu zdraví, jak jsou tavené a čerstvé sýry vnímány z pohledu zdraví a jak se konzumace tavených sýrů ztotožňuje s představou o zdravém životním stylu. Konkrétně byly v kvalitativním výzkumu využity metody Focus Group a individuální hloubkové rozhovory.
Klíčová slova: zdravý životní styl; zdraví; Spotřební chování; kvalitativní výzkum; postoje spotřebitele
Název práce: Consumers' perception of the health aspects between categories of fresh and processed cheeses
Autor(ka) práce: Volbrechtová, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Říha, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focused on consumers' perceptions. It concentrates specifically on the perception of fresh and processed cheeses in terms of health.. The thesis deals with choice of a healthy lifestyle and how it influences consumer behavior and choice of products, which consumers use to present selected lifestyle to their surroundings The paper summarizes the theoretical knowledge of consumer's behavior, what effects it has on his behavior and how the patterns in consumer's mind are created. Using qualitative research and its analysis, the thesis tries to expose consumers' attitude toward the health phenomenon, how are the processed and fresh cheeses perceived in terms of health and how the consumption of processed cheese identifies with the concept of a healthy lifestyle. As a method of qualitative research were used focus groups and in-depth interviews.
Klíčová slova: Consumer behavior; qualitative research; health; consumer attitudes; healthy lifestyle

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 11. 2010
Datum podání práce: 15. 11. 2011
Datum obhajoby: 9. 2. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/29535/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: