Ekonomické rozhodování prodávajících na slevových serverech

Název práce: Ekonomické rozhodování prodávajících na slevových serverech
Autor(ka) práce: Škodová, Ivana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Svoboda, Miroslav
Oponenti práce: Kovanda, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce zkoumá, z jakého důvodu nabízejí prodejci své produkty na serverech hromadného nakupování. Na základě teorie byly vybrány znaky, které se dají očekávat u dané strategie prodávajícího. Tyto předpoklady jsou testovány v praktické části pomocí dotazníků, které byly zasílány prodejcům. Teorie předpokládala, že při úsporách z rozsahu bude nabídka obsahovat vyšší množství kuponů nutných pro aktivaci slevy. U reklamy se předpokládalo, že budou nabídky obsahovat omezení počtu kuponů na zákazníka. U výkyvů poptávek by mělo být rozhodující období, ke kterému se nabídka vztahuje. Cenová diskriminace by neměla být omezena celkovým množstvím kuponů. Zároveň by v nabídce nemělo být omezené celkové množství kuponů na zákazníka. Výsledkem práce je vyvrácení hypotézy o úsporách z rozsahu. Naopak reklama a výkyvy poptávky již odpovídají předpokladům, které nabízí teorie. Ačkoliv i cenová diskriminace splňovala teoretické předpoklady, nepodařilo se získat dostatečně velký soubor pro potvrzení hypotézy.
Klíčová slova: Kupon; Kolektivní nakupování; Slevový server; Sleva; Marketing; Cenová diskriminace
Název práce: Economic decisions of sellers on the discount servers
Autor(ka) práce: Škodová, Ivana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Svoboda, Miroslav
Oponenti práce: Kovanda, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis examines, why sellers offer their products on servers of group buying. On the basis of the theory were chosen characteristics that can be expected from specific sellers' strategy. These assumptions are tested in practical part of the thesis by the questionnaire, which were submitted to sellers. The theory assumed with economies of scale will offer higher quantity of coupons necessary for activation of discounts. Advertising expected offers containing lesser number of coupons per customer. The time to which the offer applies should be the deciding factor for the demand fluctuation. The price discrimination should not limit total of coupons. At the same time the offer should not limit quantity of coupons per costumer. The outcome of this work is to refute thesis of economics of scale. On the contrary, advertising and fluctuation in demand already confirm thoughts offered by the theory. Even though the price discrimination followed theoretical assumptions it was not possible to collect enough data to confirm hypothesis.
Klíčová slova: Marketing; Price discrimination; Discount; Coupon; Collective buying; Discount site

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 3. 2011
Datum podání práce: 3. 6. 2011
Datum obhajoby: 14. 2. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/30971/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: