Marketing inovací - vlivy na úspěšnost inovačních stratégií

Název práce: Marketing inovácií
Autor(ka) práce: Petrová, Eva
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Klosová, Anna
Oponenti práce: Sato, Alexej; Kislingerová, Eva; Přikrylová, Jana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
V kontexte neustále sa meniacich podmienok svetového hospodárstva, kde sú práve inovácie považované za strategický faktor dlhodobej ekonomickej výkonnosti, je cieľom dizertačnej práce potvrdiť dôležitosť vplyvu inovácií na hospodársky výkon vo vybraných vyspelých krajinách sveta. Ďalším cieľom je poukázať na význam inovácií pre firmy ako katalyzátor zvyšovania ich podielu na trhu, ktorý im ďalej umožňuje zvyšovanie obratu a ziskovosti a poskytuje strategické výhody. Hlavným cieľom je poskytnúť ucelený pohľad na úspešné uvedenie inovácie na trh a jej manažment počas celého životného cyklu, pričom budeme zohľadňovať rôzne vplyvy afektujúce úspešnosť inovačných stratégií. Keďže je dôraz stále viac kladený na produktové inovácie technického charakteru (high-tech) ako základ inovačných aktivít podnikov, budeme sa zameriavať predovšetkým na tento typ inovácií.
Klíčová slova: high-tech marketing; inovácie; inovačné stratégie
Název práce: Marketing inovací - vlivy na úspěšnost inovačních stratégií
Autor(ka) práce: Petrová, Eva
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Klosová, Anna
Oponenti práce: Sato, Alexej; Kislingerová, Eva; Přikrylová, Jana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
V kontextu neustále se měnících podmínkách světového hospodářství, kde jsou právě inovace považované za strategický faktor dlouhodobé ekonomické výkonnosti, je cílem disertační práce potvrdit důležitost vlivu inovací na hospodářsky výkon ve vybraných vyspělých krajinách světa. Dalším cílem je poukázat na význam inovací pro firmy jako katalyzátor zvyšovaní jich podílu na trhu, který jim dál umožňuje zvyšovat obrat a ziskovost a poskytuje strategické výhody. Hlavním cílem této práce je poskytnout ucelený pohled na úspěšné uvedení inovace na trh a management jejího celého životného cyklu, přičemž budeme zohledňovat různé vlivy afektující úspěšnost inovačních strategií. Jelikož je důraz stále víc kladen na produktové inovace technického charakteru (high-tech) jako základ inovačních aktivit podniků, budeme se zaměřovat především na tenhle typ inovací.
Klíčová slova: high-tech marketing; inovace; inovační strategie
Název práce: Marketing Innovation
Autor(ka) práce: Petrová, Eva
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Klosová, Anna
Oponenti práce: Sato, Alexej; Kislingerová, Eva; Přikrylová, Jana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The gross domestic product (GDP), as a basic measure of a country's domestic economic output is a product of the size of the labour force and its efficiency. Its result is a combination of two immediate factors: utilization of labour and productivity of labour. Productivity is the most relevant in the long run and the key to sustainable economic growth, while innovation is the central factor of productivity growth. Assessing the innovative performance of a country, as well as explaining it, goes a long way in understanding the dynamics of its productivity, hence its prospects for long term economic growth. The aim of this dissertation thesis is to confirm the importance of innovations' influence on the GDP growth in the chosen developed countries. Another aim of this thesis is to point at innovation as a source of competitive advantages for companies that allows further market share gains and thus revenue and margin increase as well as other strategic advantages. The main aim of this thesis is to provide a complete picture of a successful innovation launch in the market and its management during its life cycle, while considering various influences impacting the success of innovation strategies. The focus will be mainly on high-tech product innovations.
Klíčová slova: high-tech marketing; innovation strategies; innovation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní ekonomické vztahy
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2007
Datum podání práce: 11. 11. 2011
Datum obhajoby: 22. 3. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/14720/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: