Hodnocení mediálních výstupů v PR

Název práce: Hodnocení mediálních výstupů v PR
Autor(ka) práce: Šroufková, Lenka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Bockstefel, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem mé bakalářské práce je sumarizovat a porovnat nejdůležitější metody využívané pro hodnocení mediálních výstupů. U každé metody popisuji její metodiku, hodnotím její výhody i nevýhody a aplikuji ji na konkrétní případ -- vyhodnocení kampaně pro společnost Rudolf Jelínek. Výsledkem mého zkoumání je doporučení, která z těchto metod je nejpřijatelnější v případě produktové a která v případě korporátní komunikace. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsem shrnula s použitím odborné literatury teorii public relations. Věnuji se zde definici veřejnosti a veřejného mínění jako východisek PR, definici samotného PR a cílů PR. Dále zdůrazňuji rozdíly mezi PR a reklamou. Závěr této části pojednává o jednotlivých druzích PR, jejich nástrojích a komunikačních kanálech. Druhou část mé práce zahajuji charakteristikou základních typů hodnocení PR. Dále se zaměřuji na vysvětlení hodnocení pomocí mediálních vstupů s užitím pěti různých metod (garance počtu výstupů, přepočet na inzertní plochu, využití ukazatelů nákladů a čtenosti média, AVE a využití programu Medplan), popisuji jejich metodiku, hodnotím jejich výhody i nevýhody a aplikuji je na konkrétní případ. Tato část by měla být praktickým průvodcem mediálního hodnocení. Tato kapitola je zakončena mým doporučení konkrétní metody pro produktovou i korporátní komunikaci.
Klíčová slova: hodnocení efektivity; efektivnost PR; hodnocení PR; mediální výstupy; Public relations; vztahy s veřejností
Název práce: Evaluation of media outputs in PR
Autor(ka) práce: Šroufková, Lenka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Bockstefel, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goal of the submitted thesis is to summarize theoretical knowledge of the PR, then analyze and compare the most important media outputs evaluation methods. Another aim of this work is to answer to the question which method is the most suitable for the product communication and which one for corporate communication. The thesis is divided into two parts. In the first part I summarize the theory of public relations using the literature. In this part I study the definition of public and public opinion as a foundation of public relations, definition of public relations and its goals. Further I point out the differences between PR and advertising. Conclusion of this part discusses the various types of PR tools and their communication channels. The second part of my thesis describes the characteristics of basic types of evaluation PR. Then I focus on explaining the evaluation of PR activities using five different methods (guaranteed number of outputs, advertising value, use of indicators number of edition and readness, AVE and use of software Medplan). I describe the advantages and disadvantages and apply them to a specific example. This part should be a practical guide for evaluation of media outputs. The thesis is concluded with my recommendation of a specific method.
Klíčová slova: Media outputs; Measured effectiveness; Effectiveness of PR; PR evaluation; Public relations

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 12. 2011
Datum podání práce: 15. 5. 2012
Datum obhajoby: 11. 5. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35244/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: