Vývoj obchodního využití internetu v ČR

Název práce: Vývoj obchodního využití internetu v ČR
Autor(ka) práce: Juriková, Ľubomíra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sedláček, Jiří
Oponenti práce: Slaba, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřena na analýzu obchodního využití internetu v České republice. Stručně charakterizuje vývoj internetu směřující k rozvoji elektronického obchodování ve světě i u nás a vymezuje jednotlivé etapy e-komerce. Poukazuje na různé výhody a nevýhody participace na internetovém obchodování a analyzuje vývoj vybraných kvantitativních i kvalitativních ukazatelů v období posledních přibližně pěti let. V spotřebitelském pojetí zkoumá vývoj počtu uživatelů internetu, jejich nákupní chování a také jejich vztah k platbám na internetu. V přístupu podnikatelském je zkoumáno firemní připojení k internetu, webová prezentace firem a rozvoj e-shopů v ČR. V závěru práce jsou rozebrány vybrané překážky dalšího rozvoje obchodování na internetu jednak u nás, jednak na nadnárodní úrovni v rámci Evropské unie.
Klíčová slova: uživatelé internetu; obchodní využití internetu; internet; etapy e-komerce; e-komerce; překážky rozvoje obchodování na internetu
Název práce: The development of the commercial use of internet in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Juriková, Ľubomíra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sedláček, Jiří
Oponenti práce: Slaba, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis analyses the commercial use of internet in the Czech Republic. It briefly describes the development of the internet towards the development of electronic commerce in the world and in the Czech Republic and defines the various stages of e-commerce. It refers to the various advantages and disadvantages of participation in online trading and analyses development of selected quantitative and qualitative indicators in the past approximately five years. From the consumer perspective it focuses on trends in the number of internet users, their shopping behaviour and their relationship to payments on the internet. Approaching business it examines corporate internet access, website presentation and development of e-shops in CR. The conclusion of the thesis is dedicated to the selected barriers to the further development of online business at both national and international level within the European Union.
Klíčová slova: stages of e-commerce; e-commerce; barriers to the development of online business; internet users; commercial use of the internet; internet

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 6. 2011
Datum podání práce: 30. 1. 2012
Datum obhajoby: 22. 5. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32244/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: