Strategická analýza společnosti

Název práce: Strategická analýza spoločnosti
Autor(ka) práce: Križan, Dalibor
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sedláčková, Helena
Oponenti práce: Krause, Josef
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa zaoberá strategickou analýzou spoločnosti Tesco Stores a.s. Teoretická časť obsahuje predstavenie metodológie problematiky strategickej analýzy a jej základných častí, ktorých poznanie je nevyhnutné pri jej spracovaní. V úvode praktickej časti je popísaný profil spoločnosti Tesco. V analýze makrookolia sú popísané informácie o trendoch a silách, ktoré najviac ovplyvňujú maloobchodný trh. Ďalej je analyzované odvetvie maloobchodu, jeho atraktivita a hybné sily, ktoré naň pôsobia. Analýza konkurenčného prostredia odkrýva vzťahy v maloobchode medzi zákazníkmi, dodávateľmi a samotnými konkurentmi. Portfólio analýza ukazuje pozíciu základných typov predajní Tesco a SWOT analýza odhaľuje silné a slabé stránky spoločnosti v porovnaní s príležitosťami a hrozbami trhu. V závere práce sú identifikované špecifické výhody a navrhnuté strategické odporučenia.
Klíčová slova: Stratégia; Strategická analýza; Tesco
Název práce: Strategická analýza společnosti
Autor(ka) práce: Križan, Dalibor
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sedláčková, Helena
Oponenti práce: Krause, Josef
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá strategickou analýzou společnosti Tesco Stores a.s. Teoretická část obsahuje představení metodologie problematiky strategické analýzy a jejích základních částí, jejichž znalost je podstatná při jejím zpracování. V úvodu praktické části je popsán profil společnosti Tesco. V analýze makrookolia jsou popsány informace o trendech a silách, které nejvíce ovlivňují maloobchodní trh. Dále je analyzované odvětví maloobchodu, jeho atraktivita a hybné síly, které na něj působí. Analýza konkurenčního prostředí odkrývá vztahy v maloobchodě mezi zákazníky, dodavateli a samotnými konkurenty. Portfolio analýza ukazuje pozici základních typů prodejen Tesco a SWOT analýza odhaluje silné a slabé stránky společnosti ve srovnání s příležitostmi a hrozbami trhu. V závěru práce jsou identifikovány specifické výhody a navrženy strategické doporučení.
Klíčová slova: Tesco; Strategie; Strategická analýza
Název práce: Strategic analysis of Tesco Stores a.s
Autor(ka) práce: Križan, Dalibor
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sedláčková, Helena
Oponenti práce: Krause, Josef
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The thesis deals with the strategic analysis of Tesco Stores a.s. The theoretical part contains a presentation of the methodology issues of strategic analysis and its basic parts, whose knowledge is essential for its processing. Introduction of the practical part contains the description of the profile of Tesco. In the macro surroundings analysis are acquired information on the trends and forces that affect the retail market the most. Following part contains the analysis of the retail sector, its attractiveness and the driving forces that affect it. The analysis of competitive environment has revealed the relationship between retail customers, suppliers and competitors themselves. Portfolio analysis shows the position of the basic types of stores of Tesco and SWOT analysis reveals strengths and weaknesses compared with market opportunities and threats. In conclusion are identified specific benefits and are designed strategic recommendations.
Klíčová slova: Strategic analysis; Tesco; strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikové ekonomiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 7. 2011
Datum podání práce: 18. 12. 2011
Datum obhajoby: 30. 5. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32580/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: