Cílení reklamy v televizním vysílání

Název práce: Cílení reklamy v televizním vysílání
Autor(ka) práce: Michelfeit, Radek
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Štědroň, Bohumír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce nejprve popisuje kontext televizního vysílání, stručný vývoj televizního vysílání a specifika na trhu televizních stanic. Podrobněji se zabývá fungováním a financováním televizních stanic, kde zdůrazňuje závislost komerčních televizních stanic na příjmech z pronájmu reklamního prostoru. Dále se práce zabývá cílenou reklamou v televizním vysílání z pohledu zadavatelů reklamy. Popisuje jejich přístup při cíleném marketingu, kritéria při výběru vhodného média pro reklamní sdělení, vhodné televizní stanice, pořadu a druhu sdělení. Popisuje elektronické měření sledovanosti, které pomáhá reklamu vhodně umístit. Navrhuje také využití výzkumů spokojenosti diváka s pořady pro efektivnější zacílení reklamy. Poslední část práce se věnuje výzkumu zacílení reklamy na TV Barrandov. Zkoumá, zda je možné na základě teoreticky popsaných postupů umístit reklamní spoty v praxi tak, aby efektivně působily na vybranou cílovou skupinu.
Klíčová slova: Reklamní spoty; Cílená reklama; Cílený marketing; Televizní vysílání
Název práce: Targeting advertising on TV
Autor(ka) práce: Michelfeit, Radek
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Štědroň, Bohumír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis is firstly focused on television broadcasting. The author briefly describes the development of television broadcasting and the market specifics of TV stations. Then he describes the operation as well as financing issues of TV stations. The commercial broadcasters are dependent on revenues from advertising, so this issue is appropriately emphasized in the thesis. Then the thesis deals with targeted advertising on television from the perspective of advertisers. It describes their approach to targeted marketing, the criteria for selecting appropriate media for advertising message, suitable television channel, programme and type of advertising message. Describes the electronic audience measurement which helps to position the TV ads properly. Author also proposes the use of viewer satisfaction surveys for more effective positioning of TV ads. The last part is devoted to research of targeted advertising on TV Barrandov and observes if it is possible to place the TV spots properly according to the selected target group.
Klíčová slova: Targeted marketing; TV spots; targeted advertising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 10. 2011
Datum podání práce: 30. 4. 2012
Datum obhajoby: 5. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33895/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: