Franchising jako metoda vstupu na trh

Název práce: Franchising jako metoda vstupu na trh
Autor(ka) práce: Hovorková, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Drozen, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřena na franchising a jeho využití v praxi. Teoretická část popisuje základní principy franchisingu, výhody a nevýhody a franchisingovou smlouvu. Značný důraz je kladen na vývoj i současný stav franchisingového typu podnikání v České republice. V praktické části popíši a zhodnotím uplatnění franchisingu ve společnosti Alpine Pro. Ukáži, že i ryze český franchisingový koncept se dokáže prosadit mezi silnou konkurencí nadnárodních společností, a to nejen v České republice. Cílem bude jednak zhodnocení vztahu franchisora a franchisantů, který budu posuzovat na základě vlastního dotazníkového šetření, a jednak návrh konkrétních opatření, jež by měla přispět ke zlepšení marketingových aktivit společnosti Alpine Pro, zdokonalení franchisingového systému a dalšímu úspěšnému vývoji firmy v rámci České republiky i na zahraničních trzích.
Klíčová slova: franchising; dotazníkové šetření; Alpine Pro
Název práce: Franchising as a market entry strategy
Autor(ka) práce: Hovorková, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Drozen, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis is focused on franchising and a practical application of a theory. The theoretical part describes basic principles of franchising, its advantages and disadvantages and franchise agreement. I put more emphasis on development and current state of franchising in the Czech Republic. I describe and evaluate franchising in the company Alpine Pro in the practical part of the thesis. I show that a purely Czech franchise concept is able to succeed in stiff competition - and not only in the Czech Republic. The aim is to evaluate franchisor - franchisee relationship (on the basis of the questionnaire research) and to suggest some measures and recommendations that would lead to improvement of the weak points of the franchise concept Alpine Pro.
Klíčová slova: questionnaire research; Alpine Pro; franchising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2011
Datum podání práce: 30. 6. 2012
Datum obhajoby: 31. 5. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33036/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: